Archive - Date

Valsfjellet

14.10.2023
6.4km

Flott høstdag og da rakk vi en tur til Valsfjellet mellom fjøsstellene. En ganske lang kjøretur for en ikke veldig lang tur. Vi parkerte rett etter å ha kjørt igjennom Børkdalsvegen. Flott tur i fint lettgått fjellterreng, og god utsikt til alle kanter og inn mot jotunheimen.

Gammelhans

08.10.2023
7.7km

Fin liten tur til Condruphaugen, Gammelhans og Myssmørhelje med Kateryna, far, onkel Knut, Jonn Harald, Gahr og Knut Halvor. Lettskyet fint vær med litt kald vind. Vi parkerte ved Nysetra og gikk derfra inn til Condruphaugen, Gammelhans og Myssmørhelje. Samme vei tilbake unntatt litt annen vei ned til Nysetra. En liten tur innom Ginahytta før vi reiste ned igjen til Nygaard.

Hærfjellet

24.09.2023
2.4km

En kort dagstur til Hærfjellet med Kateryna mellom fjøsstellene. Vi parkerte ved parkeringslomma rett nedenfor toppen. Vi gikk rett på toppen og skrev i boka. Etterpå gikk vi over toppen og plukka tyttebær i siden på toppen på veg tilbake til bilen. En fin dag i høstfjellet. Litt tyttebær ble det også.

Vardkampen

17.09.2023
4.6km

Tur med Kateryna mellom fjøsstellene. Utrolig fin og varm høstdag. Vi kjørte op parkerte ovenfor Evenvoll og gikk opp mot Vardkampen. Litt før toppen fant vi mye tyttebær og plukket litt før vi gikk på toppen og tok en annen vei ned igjen til bilen.

Nigardsbreen

19.08.2023
5.5km

Stopp på ferieturen, og en liten tur inn til Nigardsbreen. Fin tur i litt overskyet vær. Litt kald trekk oppe ved selve breen, så det ble ikke lange spisepausen der.

Kongshaug

18.08.2023
Duration:
1:51h
9.0km

Fin liten treningstur til Kongshaug før middag fra Tveit Camping. Hadde planlagt en rolig treningstur langs vegen. Men når jeg så det gikk en sti fra hytta valgte jeg å ta den og når den i tillegg førte til en topp ble turen litt lenger enn planlagt. Flott kveld og tur. En veldig fin topp og tur, med en fin støl som passeres på turen. Nede igjen en flott kveld og lage kyllingryte til middag.

Tur

23.07.2023
10.5km

Dag to på slekttstreffet dro vi på fjellet. Først litt prat og leker på Ginahytta før et rebusløp. Etter det mat og mer prat før de som ville gikk på tur om Storsetra ned igjen til Nygaard. Det ble et ganske bra følge som tok turen ned igjen fra fjellet. Det ble en fin tur i fint vær fra Nysetra til Djupådalen. Et stopp på setra, før siste stykket ned til gården, hvor det var kaffe og kaker.

Ormtjernkampen

09.07.2023
Hillwalk
4.5km

Fisketur med Kateryna og Tymur. Etter fjøstellet lørdag kveld dro vi innover Liomsetervegen for å sette opp telt og fiske. Det var det flere som hadde tenkt denne helga. Da alle plassene innover vegen var det biler og telt. Men vi fant en plass ved Mjødokksetra. Der fisket vi nedover i elva og i starten av Mjødokka. Det ble en fin fisk på 300-400 gram. Etter en natt i telt og frokost og litt mer fisking dro vi og badet ved sandstranda ved Dokkvatnet før vi kjørte inn til Ormtjønnsetra og gikk på Ormtjønnkampen. Godt og varmt oppover på stien til toppen. Litt vind på toppen. Så ned igjen til bilen og hjem igjen.

Nordre Suluhøgda

01.07.2023
Hillwalk
8.8km

Kjørte inn og parkerte ved Liomseter. Slapp av far på tur innover til Liomseter, mens Kateryna, Tymur og jeg gikk fra Liomsetra og innover råket til fortoppen og Nordre Suluhøgda fra Liomseter. Der traff vi på far og gikk sammen ut igjen.Fin tur i godt vær.