Archive - Date

Ormtjernkampen

07.07.2019
14.9km

I dag var det siste feriedagen for denne gang, så da måtte ferien avsluttes med en av favoritt turene mine, Ormtjernkampen. Da fikk jeg både kjørt motorsykkel og gått en tur i finværet. Dessverre hadde jeg glemt å lade mobilen, så jeg gikk strømtom, og da ble det ikke flere bilder fra denne turen.

Tusten

05.07.2019
Hike
9.2km

I går kjørte jeg tog og buss til Molde for å hente ny bil i Malmefjorden. Når jeg kom til forhandleren i dag som avtalt, viste det seg at de hadde glemt å vise bilen på Trafikkstasjonen, så de fikk ikke registrert den! Samtidig fikk jeg beskjed om at MMO hadde kræsjet den ene Toyotaen min, så det var en stund det var litt mørkt for meg der. Imidlertid fikk jeg en lånebil av forhandleren som jeg kunne bruke hjem igjen, så skulle de komme ned til uka og bytte bil med meg hjemme. For å få brent ut noe frustrasjon ble det en stopp med en tur opp på Tusten, og det hjalp godt på humøret. Da gikk hjemturen lettere.

Sleukampen

03.07.2019
12.8km

Jeg brøt leir i Folldal i dag og satte kursen hjemover, men hadde planlagt en topptur i dag også. Jeg kjørte inn på fin grusvein og inn mot turstart til Sleukampen. Jeg parkerte der veien ble dårlig, og tok sykkelen siste biten bort til stien Den lille nedbøren jeg hadde på turen kom i form av lett snø, og jeg var heldig, for det var nedbør på alle kanter i dag.

Storskarvola

02.07.2019
1.6km

På den forrige turen så jeg bort på Storskarvola og bestemte meg for å kjøre en tur bort dit. Kjøreturen var helt rå, på en gammel anleggsvei som antagelig var laget i forbindelse med taubanen som gikk her i sin tid. Det er nesten så man kunne reise til Folldal bare for å kjøre denne veien fra Folldal og til Alvdal, langs traseen til den gamle taubanen

Mjovassdalskletten mf

02.07.2019
19.8km

I dag skulle det bli langtur fra Døltjønnsætre. Kjøreturen inn dit var en av de bedre, på svært lang, og mot slutten, dårlig, bratt og svingete grusvei. Terningkast seks for kjøreturen inn. Deretter bar det inn en gammel kjerrevei og over Døltjønnbekken for å gå en rundtur om 4 rødtopper her oppe. Bortsett fra kjerreveien på start og slutt av turen, var det ingen stier å følge, så det ble mye tung gange i våt og myk mose.

Storhøe

7.4km

Været ble bedre så jeg kjørte videre innover for å se hvor det var best å starte for å gå på Storhøe. Jeg kjørte inn til Skardbekksætran, men snudde og kjørte tilbake der jeg så at det gikk sti oppover på sørsiden av fjellet. Lettere å gå oppover på sti, selv om den ikke går korteste veien.

Håneskletten

3.4km

Turen gikk videre ned av fjellet og gjennom Folldal og opp Klættsætran. Det begynte å regne på turen, men på Klættsætran fant jeg le mot vinden og tak over hodet, så jeg spiste litt og la meg nedpå og hvilte til regnet ga seg.

Vardhøe

1.9km

Sist jeg var her inne, var det langt på dag, og jeg lot Vardhøe stå igjen. I dag var det imidlertid på tide å bestige også Vardhøe. Ikke så store toppen, men en artig kjøretur inn til turstart

Kakellkletten

30.06.2019
Trip by foot
2.0km

På tur tillbake fra Alvdal, tenkte jeg at jeg kunne rekke en liten topp til i dag. Etter å kikket litt på kartet, falt valget på Kakellkletten, som ikke var så lange turen. Det ville også bli litt gruskjøring inn til turstart, så det så ut som fin liten tur

Tron

30.06.2019
Motorcycle drive
Duration:
0:37h

Når jeg var på disse kanter fristet det veldig med en tur opp på Tron. Jeg satte meg derfor på motorsykkelen og kjørte til Alvdal. Der svingte jeg av mot fjellet og fikk en veldig aktiv kjøretur opp på dårlig grusvei, som er veldig artig å kjøre på.