Archive - Date

Nordseter

12.03.2024
45.0km

I dag gikk det som i går, finværet lokket meg ut på tur, og jobb fikk vente til i kveld. Jeg kjørte opp til Skihytta og tok sykkelen derfra gjennom Gropmarka til Nordseter og deretter videre til Sjusjøen og Snørvillen. Returen gikk på Birkebeinerløypa og ned til Skistadioen

Kanthaugen

11.03.2024
25.9km

Jeg jobbet fra hjemmekontor i dag, men ble distrahert av blå himmel og sol, så jeg lot jobb være jobb, og tok meg heller en tur ut. Sykkelturen i går gikk så greit at jeg bestemte meg for ny sykkeltur i skiløypene i dag. Jeg tok sikte på Ingalåmi runden, da det er en fin liten tur. Jeg tok søndre nedfartsløpa ned igjen til byen, og det var helt perfekte forhold for å tråkke på, ned løypa, så den bød på action også på vinterføre

Nevelfjell

10.03.2024
Duration:
3:21h
39.7km

Selv om været ikke var det beste i dag, måtte jeg ut en tur. Etter mildværet tidligere er det nå fast snø overalt, så jeg ville prøve en sykkeltur i skiløypene opp til Nordseter Snøen var ganske hard, så turen ned igjen gikk greit, selv om jeg datt igjennom noen steder

Snørvillen

02.03.2024
Backcountry skiing
9.6km

SF kom på besøk til oss i helgen og hun ville gjerne på skitur i dag, selv om det var tåke og regnet nede i byen. Vi kjørte derfor opp til skistadion på Sjusjøen for en liten skitur. Damene ville rusle litt i løypene, men jeg tok meg en tur opp på Snørvillen Det ble en krevende aketur ned av fjellet pga den dårlige sikten, men det ble bare et fall, og det i løs snø, så det var bare moro.

Svarthammerfjellet

27.02.2024
7.6km

I dag ble ungdommene med på en liten Rando tur fra hytta

Nordre Kjølen

26.02.2024
18.5km

I dag kjørte jeg opp til samme turstart som i går, men med Svarthøtta som dagens turmål. Været gjorde at jeg ikke nådde dagens mål, men jeg kom meg oppom et par småtopper, og hadde en fin tur

Gråfjellet

25.02.2024
14.1km

I åt ble det vinterferie i Rennebu i leid hytte. MMO og HS kom fra Trondheim og MS og JRS kom fra Rørvik, så det ble en fin gjeng. De første dagene blåste det friskt, så da ble det langrenns turer i skogsløypene. Men i dag var det ingen vind, så da lå forholdene til rette for en topp tur. HS ble med og vi fikk en fin tur opp på Gråfjellet

Ruten

18.02.2024
17.8km

Jeg stod nede ved Strand i natt også, og våknet til tjukk tåke og minus 16 grader. Jeg kjørte imidlertid opp til Dalseter for en tur om Ruten, og der var jeg nesten ute av tåka, selv om det var like kaldt

Map     2 comments

Gråhøin

17.02.2024
12.6km

Endelig ble det turhelg igjen. Jeg startet opp bobilen og kjørte opp til Strand i Espedalen i går kveld. Da fikk jeg meg en trugetur i skogen på kvelden, slik at jeg hadde ferdig tråkket spor i starten opp til løypa Dagen i dag startet med blå himmel og et par minusgrader, så det lovet bra. Vinden som var spådd ble det heldigvis lite av, så dette ble en flott turdag.

Søndagstur

04.02.2024
Hike
16.4km

I dag ble det en gåtur i nærområdet. Jeg fikk skyss opp mot Messenlivegen hvor jeg startet bratt opp Vårsetervegen