Ilfjellet (12.08.2021)  6

Ascents Ilfjellet (1,218m) 12.08.2021 13:09
Hikefjella (1,090m) 12.08.2021 14:43

Fra Risknappen i går, så vi opp på dette fjellmassivet og bestemte at det fikk bli dagens tur. Vi kjørte opp til turstart i går ettermiddag, slik at vi kunne starte rett på tur. Værmeldingen var litt usikker, så vi var spent på om været ville være på vår side i dag

Vi startet på Fossumsvollan og gikk et lite stykke på vei opp til stistart
Tydelig og merket sti i starten
Lengre inn ble det våt myr og tungt å gå
Her delte stien seg og vi gikk til venstre
Deretter ble det flere kilometer i våt myr og dette ble en tung start på turen
Endelig oppe av myra. Tilbakeblikk ned dalen vi gikk opp
Her mistet vi stien og måtte gå litt ned langs bekken for å krysse den, Da fant vi også igjen stien
Stien var utydelig, og stadig vekk måtte vi kikke litt ekstra omkring oss for å se neste merke
MMO holdt et bra tempo og jeg reflekterte litt på at det føles ikke så veldig lenge siden jeg bar henne i bæremeisen når vi var på tur
Utrolig artig terreng å gå i dette. Stadig nye topper og kløfter og stadig småtopper som vi tenkte kunne være selve toppen