Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

Collected lists

I haven't joined any lists yet.

Ådalen Oppdal

03.04.2023
2.6km

Feller opp og fin tur ned

Tur til Sikkilsdalshø

26.02.2023
8.8km

Startet ved Bessheim, egen parkering på nedsiden av veien. Vi gikk merka skiløype over vannet og opp lia til skaret, der vi så ned til Sikkilsdalsvannet. Derfra gikk vi opp ryggen til høyre for store fjellknatten. Så fulgte vi sommer ruta der vi så T merker med ujevne mellomrom. Nesten vindstille helt til vi kom opp på platået på toppen. Her var det herlig utsikt i alle retninger, bilde tok jeg mot Gjende. Vi brukte ca 4 timer opp i rolig tempo med pause. Ned igjen ble det mye sikk sakk, da det var litt gjennomslag, og vanskelig å skrense. Fantastisk tur! PS Tracking startet på toppen.

Smådalshøe

Topp sju, dag to av 60 års feiring av NJK

19.09.2021
10.1km

Vi starta fra hytta til AS og TMT ved P-plass Rømåsen. Turen gikk forbi Rømås setra og stien/veien opp til Brannhytta. Herfra tok vi alpin traseen ett stykke før vi tok en snarvei gjennom hytteområde. Stien vi skulle ta videre var ikke på kartet, så vi fant ett sauetråkk i vi fulgte ett stykke. Siste etappe gikk med kano/kajakk for å komme til den veiløse hytta til TMT, Blåbærbu, her ble turen avslutta med grilla hamburger.

Sju fjell Sjusjøen, dag en av 60 års feiring av NJK

18.09.2021
17.1km

GT-tur til Landskampen

05.06.2021
32.6km

Trackingsystem ble stoppet litt sent, start og stopp samme sted

Juvasssbreen

13.05.2021
4.2km

Lunkefjell og Sjusjøfjellet.

25.04.2021
8.9km

Nordavind men bra skiføre til å være 25. april, litt bløtt ved stadion, men i høyden var det tørt, og det kom faktisk ett par snøbyger. Utenfor løypa var det skareføre. Starta med å gå Troll løypa mot Pellestova motsatt vei, i ett kryss et stykke oppe, tok jeg ei løype til høyre over en rygg og ned på løypa opp til Lunkefjell, der blåste det så mye, så det var godt å snu med vind i ryggen. Tok da til venstre i første kryss og fikk med meg østtoppen av Lunkefjell. så tilbake og over Sjusjøfjellet på veien tilbake til parkering. Da ble det 3 grønne topper i dag!