Archive - Date

Skoddetur til Hennebygda via Øvre Åsane og retur m/bonus

18.11.2018
18.0km

I dag lå skodda tjukk over Lotsberg. Jeg hadde nok et oppdrag denne helga med å logge et GPS spor, denne gang fra Lotsberg via Indre Åsane, Øvre Åsane og Logg til Hennebygda. Det var med litt bismak jeg startet turen fordi jeg visste at jeg nok helt sikkert kom til å befinne meg mesteparten av turen i og under skoddehavet ;-) Turen opp til øvre Åsane går på tydelig sti. Litt mer utydelig fra Øvre Åsane og videre mot Logg. Har bare gått denne ruta en gang tidligere, men heldigvis var det en rekke spraymalte oransje merkinger på trærne helt frem til Logg og det var jeg glad for. Ruta er nemlig ganske utydelig endel plasser. Ved veis ende, var det bare å tråkke seg oppover mot Øvre Åsane igjen. Her lå skodda ennå mer tjukk enn tidligere på dagen, og i og med at det allerede >>>

Måneskinnstur over skodda

17.11.2018
5.3km

Flott kveldstur etter en flott turdag ilag med Vinjar. Først på Åsane og så hodelykttur i Stigedalen med mange små og store i regi av barnas Turlag. Skodda lå fra støylen og et par hundre høydemeter oppover. Flott og omtrent vindstille på toppen.

Indre Åsane i godt lag

17.11.2018
6.5km

Kjekk tur på Indre Åsane ilag med Hege, Halli, Emiliana og hunden Aska.

Loteskaret og Meskredholten

16.11.2018
14.0km

Vi hadde fått en forespørsel fra Eid kommune om vi kunne ta oppgaven med å logge noen ruter som skal merkes med midler kommunen har fått. Det de ville ha, var en rute opp til Loteskaret via Navestøylen og en returrute via Gapahuken. Mildt vær, men endel vind og småregn hele dagen. Tok meg en avstikker opp på Meskredholten da jeg var i skaret. Hadde tenkt å gå opp på Eggene også, men var søkkvåt og brukte heller endel tid på returen til å sage vekk endel uroelementer langs stien. Sykkel til og fra stistart i Årskogvika.

Lotsbergnibba med 15 grader, vind, nymåne og stjernehimmel

15.11.2018
5.2km

Fin og mild kveldstur med nymåne og stjernehimmel samt flott bålbrenningsøkt på støylen

Lotsbergnibba

14.11.2018
4.2km

Deilig løpetur i mørket

13.11.2018
Jogging
8.7km

Forfriskende løpetur med en noe dårlig hodelykt ;-)

Lotsbergnibba

12.11.2018
5.2km

Deilig tur etter jobb. Rakk akkurat opp uten lykt , men det var på grensa også og krevde full konsentrasjon siste del mot toppen. Flott med slike stille og fine kveldsstunder for seg selv !

Fin søndagstur på Lotsbergnibba med Vinjar

11.11.2018
6.2km

Flott søndagstur på Lotsbergnibba sammen med Vinjar mens Ove mata innpå bålet fra gårsdagens økt ved Lotsbergstøylen. Vi rydda litt smårusk oppover langs stien med en sag. Kjekt med noe arbeid og oppgaver underveis. Etterpå fikk vi en kjekk grilleøkt og litt mer rydding før vi dro hjemover. Etter hjemkomst tok jeg turen opp igjen for å mate innpå bålet ytterligere før vi tok kvelden.

Kjekk skogryddingsøkt på Lotsbergstøylen

10.11.2018
5.2km

Flott tur til støylen med Vinjar og Ove. Vi brant bål og ryddet skog i flere timer før jeg avsluttet ettermiddagen med en tur opp på Lotsbergnibba