Archive - Date

Vanylven

24.05.2018
9.3km

Blåfelden opp pluss litt til, Vanylven

23.05.2018
15.0km

Etter en super start på dagen med tur opp til Syltehornet hadde jeg beveget med videre til vakre Syvde, innerst i Syvdefjorden. Her parkerte jeg ved den flotte småbåthavna hvor det er Bobilparkering og flotte sanitærfasiliteter. Herfra er det flott utsikt opp mot Blåfelden og Svartetua. Førstnevnte har et motbakkeløp som går av stabelen om ikke altfor lenge tror jeg.. Jeg gikk fra båthavna og måtte ta en liten omvei oppi byggefeltet pga veiarbeid. Der hvor stien starter kom jeg i snakk med et par mannfolk, far og sønn tydeligvis. De lurte på om jeg skulle sette ny rekord og sjølvsagt om jeg hadde planer om å delta på løpet Blåfelden opp ;-) Det kunne jeg avkrefte , og fikk i samme slengen muligheten til å drive litt opplysning om fjellsamlingog betydningen av primærfaktorbegrepet >>>

Syltehornet, Vanylven

23.05.2018
8.0km

Dette var dagens første tur på denne lille miniferien før jeg skal starte i ny jobb. Først på agendaen var fullføring av Vanylven 100 pf. Jeg kjørte til Sylte og hadde etter å ha sett på kartet tenkt at jeg skulle starte fra Årstøylen. Jeg fant isteden en beskrivelse på nettet med start fra Ausa og den var helt flott. Første 170 høydemeterne var på grusvei. Denne kan sikkert kjøres med vanlig bil og jeg kunne kanskje klart det med bobilen. Men, tur er tur og derfor parkerte jeg nede ved den store røde Melkebilgarasjen ved Ausemyrene. Etter grusveien var det god sti oppover via hytta i Budalen og videre til Syltehornet. Det var kjølig vind ved parkeringen men etter kort tid var det bare å gå med minimalt med bekledning til jeg var nede igjen. Der ble det en god kaffekopp i >>>

Map     2 comments

Lotsbergnibbene

22.05.2018
7.2km

Lotsbergnibbene

21.05.2018
7.3km

Flott tur i nydelig vær til tross for en god del vind i dag også.

Runde øvre og indre Åsane i blesten

20.05.2018
Trip by foot
8.5km

Planen om å gå på Sagetindane med Vinjar denne Pinsedag ble skrinlagt da jeg så vinden som herjet i dag. Fin temp men når det i tillegg til vinden var lett overskyet, bestemte vi oss for at Åsane kunne være en grei erstatning, da stien er skjermet inni skogen . Vi tok turen oppom øvre og spiste maten vår der. Vi traff flere som hadde funnet veien innover skogen i dag. Det var fortatt ganske bra med vind, men sola kom litt igjennom så det var helt greit å sitte en stund :-)

Branden med Vinjar

19.05.2018
5.8km

Branden og Svoradalsnibba

18.05.2018
16.0km

Sykkel til Lote og derfra til fots til Branden nærmest snøfritt. Fra Branden-Svoradalsnibba kunne jeg nesten ha gått på ski for jeg fant nesten sammenhengende snøfelt :-) Det var helt grei snø å gå i , og relativt tørt ellers. Varmt og deilig i dag og kunne gå i sportsbh og shorts hele turen ;-) Traff Irelun og også en annen kollega av Ove på toppen. Det var ellers ikke mange å se. Retur samme vei som jeg kom. Etter jeg hentet Vinjar i barnehagen ble det montering av basseng og mye moro med Vinjar som herjet på i sola i halvannen time mens jeg fikk unna litt hagearbeid :-)

Hipp hurra :-)

17.05.2018
Trip by foot
3.5km

Startet en meget flott 17 Mai med en runde på Ljøskarhaugen med Vinjar. Han vill regjerende på Branden og var nærmest litt fornærma for å bare gå opp i skogen her isteden. Det var likevel en fin tur o bra vær, men ganske kald vind tidlig på dag. Kunne ikke bli noen lengre tur siden vi måtte rekke 17 mai toget fra Lote kl 14 og det ikke skulle bli altfor knapt med tid. En fin liten runde med mye spørsmål og småstopper underveis.

Map     1 comment

Mest sannsynlig sesongens siste på Svartegga