Archive - Date

Tverrfjellet i Trysil

20.07.2019
9.5km

Kampflåhøgda, en høgde i navnets rette forstand

19.07.2019
10.0km

Trysilfjellet, blant stisyklister og skiheistraséer

19.07.2019
Trip by foot
5.5km

Etter en natt på camping i Trysil blant mange svensker, kjørte vi opp til reine landsbyen opp mot Trysilfjellet. Her er leilighetskompleks, hytter, hoteller og butikker tett i tett. Vei opp nesten til topps, deretter en ti minutters gange, med barn opp til høgste punkt. Ingen høydare men god utsikt rundt om dette lite alpine området.

Lang anmarsj til en noe intetsigende topp

17.07.2019
Bike trip - mixed
48.0km

Startet denne dagen med fra Geir Arnes «tidligere» residens på Sjoa. Kjørte ned til Hunderfossen hvor vi fikk noen travle men kjekke timer på Hunderfossen. Vinjar storkoste seg. Jeg dro tilbake til campingen på senettermiddagen og satte av gårde på sykkelen i retning Kinnkjølen. Det var noen dryge km på vei før jeg kom over på den greie grusveien oppover med bomvei underveis i retning sætra Kinna. Her parkerte jeg sykkelen og tok fatt på den stien jeg trodde skulle føre meg til toppen. Jeg hadde retningen ganske lenge, men da jeg etter vel og lenge følte jeg kun gikk i flatt terreng og skulle sjekke GPS sporet, var jeg på vei bort fra toppunktet igjen! Måtte ta av fra stien og tråkke en km ca over myr og skog, omgitt av mygg og elgskit, før jeg endelig befant meg på det >>>

Map     6 comments

Stein-, Stål- og Storhøi.

16.07.2019
9.0km

En flott dag som startet med noen kjekke timer i lag med Jan Petter, Marianne, Iver og Anna på vakre Glittersjå i Heidal etter tips fra Geir Arne. Vi hadde campet hos ham kvelden før. Glittersjå er en flott besøksgård med mange ulike dyr med utsikt til Glittertind, derav navnet Glittersjå! Husker jeg har sett dette driftige paret som drifter garden , på Bruaset sitt flotte program «der ingen skulle tru...» Etter dette kjekke gardsbesøket, kjørte vi videre til Stålane hvor vi parkerte. Jeg dro først av gårde på min runde til Steinhø, videre mot Storhøi og endte opp på Stålhø hvor jeg møtte Ove og Vinjar. Mens Vinjar og jeg satte kursen ned mot bilen igjen, tok Ove fatt på samme runden som meg, i motsatt retning. Etter endt tur, kjørte vi tilbake og fikk meske oss med nydelige >>>

Sykkeltur Rondvassbu tur/retur

15.07.2019
Bike trip
13.9km

Ankom seint opp til spranget kvelden før grunnet en ekstra tur ned på legevakta. Klokka var 23:30 da jeg parkerte bobilen og det fristet ikle sykkelturen inn for så å romstere i teltet der de andre for lengst hadde sovnet. Det ble derfor en alenenatt i bilen før jeg syklet innover om morgenen. Sendte Ove av gårde på samme runden jeg hadde tatt kvelden før. Vinjar og jeg koste oss en stund før vi syklet nedover igjen med pikk og pakk til parkeringen.

Ranglarhøe, en liten luftetur

15.07.2019
Hike
Duration:
1:00h
3.3km

Vi tok oss en liten luftetur mens vi ventet på Ove som var på tur. En kort og enkel toppbestigning ;-)

Flott runde i Rondane med ørlite innhold av knall og fall ..