Archive - Date

Skylark B Radiosender fra 2 verdenskrig + 2 topper

10.11.2019
7.1km

Skylark B (Lerka B) er navnet på en radiosender i Trondheim som ble operert av 5 NTH-studenter under andre verdenskrig. Senderen rapporterte viktig informasjon til England om tysk aktivitet i området bl.a. om tyske orlogsskip og spesielt Tirpitz. Senderen spilte også en viktig rolle i forbindelse med tungtvannsaksjonen på Vemork. Les mere her: Skylark B Det var ikke rart de kunne holde på en stund her oppe i bratte fjellet. Vi kom som noen geiter ovenfra, og fortsatte nedover den frosne stien. Bratt og frossen som den var, gikk vi ved siden av den. Øverst i bildet under ser vi terrenget vi har gått i idag. Rett opp og rett ned. Staver er gull i slike tilfeller. Brodder hadde vært å foretrekke sa hofta mi etter turen, det får bli neste gang. Bål hadde vi også denne gangen. Ostesmørbrød og pølse >>>

Geitfjellet

27.10.2019
9.2km

Bygevær idag. Geitfjellet med Trondheimsfjorden i nord. Sol i Vanvikan oppe til venstre og regn i Trondheim til høyre. Sørover mot sola, Vassfjellet og Klæbu inn hyllet i regnskyer. Flott turvær...

Hårfjellet

26.10.2019
5.5km

Da var det jente-tur til hytta ved Hårfjellet i Leksvik. Kona og svigerinnen tok turen til toppen.

Fasesknippen i Selbu +Malviks høyeste

20.10.2019
4.9km

Frisk vind på Fasesknippen i dag. Utsikten nordover til Indre fosen kommune på nordsia av Trondheimsfjorden.. Høgste punkt i Malvik, 624 moh... Vind på nesten islagt vatn.. Baklifjellet.. Herre høtta sto på ein tå toppan.. Privat hytte sto det.. med en kano under verandaen.. sekkert greit å ha vess det vart flom.. 400 høgdemeter ned te nermeste vatn da.. Vind på toppan sju.. godt med brilla da.. Vi gikk oss rett på bilen denne gangen også.. nur eine kakestücke..

Tur rundt Lianvtnet

15.09.2019
Walk
8.0km

En koselig runde rundt Lian, før regnet skulle komme. Ved Kyvannet, såg vi at spretthoppet til kommunen var blitt ferdigstilt. Ikke F.. om jeg hadde turt å hoppe der..

Gråkallen rundt

10.09.2019
8.3km

Liten kveldstur. Glemte å slå på GPSen med en gang.

Svartdalsfjellet rundt..

11.08.2019
5.5km

Vedmannen kom mye tidligere en avtalt, så vi fikk til en tur ut allikevel. Det ble kun en kort tur i nærområdet, da vi ikke hadde planlagt noe annet. Vi kjørte til Tømmerdalen og parkerte på den siste ledige plassen, det var stor utfart på denne varme og lumre dagen. Rakk oss forbi Herbernsdammen og opp på toppen da skyene (og tordensmellene) i vest snudde på sin vei nordover og svingte mot oss. Her ser vi regnværet til venstre snart treffer ferga. Vi la ruta raskt nedover for å komme regnet i forkjøpet. Men da vi kom over en lite fremspring i fjellsiden, tok vi den planlagte rasten allikevel. Kom det regn kunne vi stikke under hammeren og vente til det værste ga seg. Her venter fruen i spenning mens kokken tilbereder Pasta Provence. Maten var varm og god, MEN noget lite krydret. Desserten >>>

Stetinden

07.07.2019
11.8km

Klikk på bildene for tekst..