Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

So far I'm not a Peakbook-friend of anyone.

Collected lists

Svartfjellet - Rendalen

20.05.2024
23.9km

Nok en dag med sol og blå himmel å våkne opp til. Aron virket å være i form at og jeg var ihvertfall klar for tur. Kjørte ned til Hanestad og svingte av RV 3 mot Grøtting grenda . Kjørte helt inn til Grøtegga og parkerte ved låst bom. I dag ville jeg bare ha km i beina og opp på snaufjellet og med det fine været så kunne det ikke bli bedre. Startet ved bommen og fulgte veien innover,krysset elva Tegninga og etterhvert vidre oppover. Det var bra med stigning og varmen kjentes godt og særlig for Aron. Han passet på veskebalansen ved hver en vannpytt.Kom opp til noen koier og rett etterpå et veikryss. Her visste jeg at jeg skulle jeg ta til høyre vidre oppover men sto og leste på skiltet og på en eller annen måte gikk jeg rett frem. Etter å ha gått en bit innover så syntes >>>

Kollutholen

19.05.2024
5.7km

Måtte gjøre om på turplaner i dag. Aron var ikke i form i går kveld men virket bedre i dag tidlig. Tok likevel ikke sjansen på å kjøre langt i dag. Så da ble det tur hit istedet for å teste formen hans

Storhøe østtoppen og vesttoppen - Folldal

18.05.2024
13.9km

Hadde planlagt en tur hit i vår og siden jeg ikke hadde noen andre planer så spurte jeg Erling om han ville være med og det takket han ja til. Litt mer overskyet fra morgenen i dag .Parkerte ved vanntårnet og startet fra der. Fulgte helsestien oppover til Stordammen og fra der vidre opp til Skrabban. Fra der gikk vi skiløypetraeen mot Husombekken.Fra der vidre på sti opp til Olabu. Her har det stått en gammel bu som i fjor ble revet og satt opp igjen. Jeg hadde ikke sett den ferdige bua live før i dag. Den ble knallfin med mange arbeidstimer som er lagt ned. Dette har vært en populær pauseplass for mang en turgåer på vei mot Storhøe i alle år. Her var det nå laget flotte benker ved veggen så vi satte oss ned og tok ei pause i solveggen før siste biten mot toppen. Fortsatte >>>

Bølhøgder - Ringebu

17.05.2024
12.1km

Vel nede igjen fra Muen på parkeringen så krysset jeg veien og bort på den andre parkeringen på andre siden. Begynte på sti men den forsvant under flere snøfonner på vei oppover så gikk litt over og litt ved siden av. Veldig bra bæring på snøfonnene på hele turen. Fin tur opp på Søre Bølhøgda. Liten stopp med foto her før jeg peilet inn kursen mot midtre og nørdre. Fulgte ryggen ned mot bunnen av Bånskardet. Krysset kraftlinjen og litt bløtt terreng og snø. Fulgte så sti/dyretråkk vidre oppover på skrå og gikk oppunder Midtre Bølhøgda. Rundet den og ned ryggen mot Nørdre Bølhøgda. Fra her gikk jeg litt etter hva som så best ut i forhold til snø og terreng. Fin varde her og faktisk så lå det et flagg på bakken ved varden. Liten matbit og skift til tørre >>>

Muen - Høyest i Ringebu

17.05.2024
4.6km

Tidlig start fra hjemme etter at flagget var hengt opp. Bare en bobil på parkeringen da jeg kom frem. Helt nydelig vær og 12 varmegrader. Dagens staselig outfit var selvfølgelig t skjorte og shorts. Hehe. Fulgte stien oppover og svingte unna litt snø og våte partier her og der. Fra der steinrøysa begynner så blir stien litt mer utydelig så det ble litt frigåing. Denne toppen er nok ganske høyt oppe på lista over topper med mange varder. For her er det et rikelig utvalg. Inntak av 17. Mai frokost med knallfin utsikt på alle kanter. Signering i trimboka før retur samme vei.

Knutshovda

15.05.2024
9.7km

Superværet fortsetter og ny varm dag på jobb med påfølgende lite energi på eftan. Men kan ikke sette seg i godstolen for det.Da jeg startet fra brua var det godt over 20 varmegrader og ja det ble ei varm økt. Møtte ei dame med en hund før oppstigningen til toppen. Tok en liten ekstra omvei på vei tilbake mot Molldalsetra. Fin kveldstur med test av nye løpesko.

Kollutholen

13.05.2024
7.7km

Tungt å løpe i kveld etter en veldig varm og stressende dag på jobb med overtid i tillegg. Føltes som at batteriet mitt var tomt da jeg kom hjem men fikk jaggu lurt ut litt til. Ble en del gåing.15 - 20 varme da jeg startet fra tårnet. Utrolig digg bare en kommer igang.

Vardhøe ++

12.05.2024
10.8km

Våknet til fint vær i Folldal i dag(som alltid nesten)hehe. Hadde ingen store planer for dagen så ble med Erling på trimpoengrunde. Parkerte på Nygruvparkeringen og fulgte sti opp på Vardhøe. Fra der sto det melom 2 andre turmål så Erling fikk bestemme. Det ble Gåshovda og istedet for å gå bare rett vei ned og langs ryggen gikk vi en runde og ned i dalsøkket før vi krysset over mot ryggen til Gåshovde. Supert med lengere tur. Gåshovde har jeg aldri vært på. Fin utsikt her.Liten pause og signering i trimboka før vi fulgte ryggen ned og over Vesle Gåshovda. Siden været var så fint så tok vi et turmål til. Gikk opp mot Vardhøe på nytt og vidre på sti mot Lurven før vi bushet ned mot trimkassa. Signering i trimboka her også og pause i sola på benken ovenfor kassa. >>>

Kollutholen - opp ned og opp ned

11.05.2024
11.3km

Godt å være tilbake i flåttfritt område igjen. Aron var litt slakk i draget i dag så jeg satte han på lading mens jeg måtte ut å løpe litt siden beina var så bra.Har kun gått opp fra andre siden en gang så i dag ble det opp rette siden og bushing ned andre siden. Startet fra pumpehuset og fulgte stien opp. Møtte et par med hunder på toppen. Rundet bare toppunktet i godt driv og sa hei før jeg peilet inn en rute nedover. Prøvde å løpe slik at jeg unngikk myra uten å ha nesen i gps hele tiden og det gikk helt supert. Tråklet meg ned igjennom skogen og møtte på 3 elger.Døm ville heldigvis løpe en annen vei.Kom ned ganske rett ovenfor gården og kom inn på en traktorvei som fører ned til gårdsveien. Løp ned til veien og snudde. Studerte litt terreng og litt oppi traktorveien >>>

Sørstuåsen - Stange

10.05.2024
Trip by foot
7.4km

Tok en ekstra fridag i dag siden det var inneklemt dag. Hadde sett meg ut 3- 4 greie topper rundt Mjøsa i dag for å få min årlige dose med vår og satte dermed kursen sørover på morgenen. Kun en kort stopp på Myklegard for å plukke opp turfølget mitt som jeg var så heldig å tilbringe dagen sammen med. Dro så mot Stange og Sørstutoppen som dagens første topp. Kjørte til bommen ved skytterbana og parkerte der. Fulgte først merket sti mot Port Arthur. Rask stopp her og signering I trimboka. Hadde allerede oppdaget at jeg hadde blingset litt så vi måtte gå vidre til neste høyde. Valgte å følge sti ned og bort og opp igjen på riktig topp. Null utsikt fra toppen men fikk et lite glimt av Mjøsa langs stien.Ble en fin runde på både merket sti og litt vei.