Storhøe østtoppen og vesttoppen - Folldal (18.05.2024)

Ascents Storhøe (1,603m) 18.05.2024
Storhøe østtoppen (1,604m) 18.05.2024
Hadde planlagt en tur hit i vår og siden jeg ikke hadde noen andre planer så spurte jeg Erling om han ville være med og det takket han ja til. Litt mer overskyet fra morgenen i dag .Parkerte ved vanntårnet og startet fra der. Fulgte helsestien oppover til Stordammen og fra der vidre opp til Skrabban. Fra der gikk vi skiløypetraeen mot Husombekken.Fra der vidre på sti opp til Olabu. Her har det stått en gammel bu som i fjor ble revet og satt opp igjen. Jeg hadde ikke sett den ferdige bua live før i dag. Den ble knallfin med mange arbeidstimer som er lagt ned. Dette har vært en populær pauseplass for mang en turgåer på vei mot Storhøe i alle år. Her var det nå laget flotte benker ved veggen så vi satte oss ned og tok ei pause i solveggen før siste biten mot toppen. Fortsatte vidre oppover i terreng og måtte krysse et snøparti før selve toppen. Mens Erling tok ei pause ved varden så løp jeg bort på østtoppen og tok noen bilder før vi returnerte samme vei. Da vi kom ned og tilbake ved Skrabban traff vi kjentfolk så vi slo av en prat. Super tur.