Bølhøgder - Ringebu (17.05.2024)

Ascents Nørdre Bølhøgda (1,365m) 17.05.2024
Søre Bølhøgda (1,258m) 17.05.2024
Midtre Bølhøgda (1,304m) 17.05.2024
Visits of other PBEs Muen parkering (1,060m) 17.05.2024
Vel nede igjen fra Muen på parkeringen så krysset jeg veien og bort på den andre parkeringen på andre siden. Begynte på sti men den forsvant under flere snøfonner på vei oppover så gikk litt over og litt ved siden av. Veldig bra bæring på snøfonnene på hele turen. Fin tur opp på Søre Bølhøgda. Liten stopp med foto her før jeg peilet inn kursen mot midtre og nørdre. Fulgte ryggen ned mot bunnen av Bånskardet. Krysset kraftlinjen og litt bløtt terreng og snø. Fulgte så sti/dyretråkk vidre oppover på skrå og gikk oppunder Midtre Bølhøgda. Rundet den og ned ryggen mot Nørdre Bølhøgda. Fra her gikk jeg litt etter hva som så best ut i forhold til snø og terreng. Fin varde her og faktisk så lå det et flagg på bakken ved varden. Liten matbit og skift til tørre sokker. Så retur ned mot ryggen av midtre og oppstigning her. Liten varde her også. Så nedstigning mot Søre. Her møtte jeg 2 stk på tur oppover. Krysset kraftlinjen og rundet Søre litt oppi og ned til parkeringen. Nå var det masse biler og folk på begge parkeringsplassene.
For en knallfin 17.mai i fjellheimen. Kan ikke ha det så mye bedre på en slik dag.