Archive - Date

12.09.2019
5:20h
15.2km

Idag var vi på jakt etter litt solnedgangsbilder så startet ganske sent. Denne toppen mangler jeg og det stemmer nok kanskje at denne er den mest utilgjengelige toppen på Kvaløya. Parkerte ved hundegården siden av Storelva. Begynnelsen fant vi ingen sti før vi kom opp til første vannet. Her gikk det en sti på vestsiden. Så rotet vi oss litt vekk fra stien men fant den på returen. Øverste delen av vannet så gå langs stranda så ser man stien som tar deg opp til neste vann. Denne går også på vestsiden. Når man kommer til enden av det øverste vannet er det full offroad. Så da var det bare å sikte seg inn på det naturlige valget. Vel oppe på ryggen blir du slått av en storslagen utsikt mot Ersfjorden. Herfra var det bare å følge ryggen opp til toppunktet. Overraskende varmt >>>

Map     1 comment

Galtskartinden Øst

09.09.2019
3:41h
8.8km

Turrapport kan leses hos otto (Otto Lund) Dronefilm https://www.youtube.com/watch?v=Xm5gNGQDqK4&feature=youtu.be Bilder

Store Sætertinden & Sabotørruta

08.09.2019
8:09h
18.6km

Turrapport kan leses hos otto (Otto Lund) Dronefilm https://www.youtube.com/watch?v=1Y6_O_kk-Dg&feature=youtu.be Bilder

Map     2 comments

Kunna i Meløy

07.09.2019
1:46h
4.2km

Glimrende kysttopp.. Turrapport kan leses hos otto (Otto Lund) Dronefilm https://www.youtube.com/watch?v=jP_l_k0Ljes&feature=youtu.be Bilder

Stor-Kjølen

03.09.2019
2:12h
14.6km

Overraskende en finværsdag her i Tromsø førte til en sykkel-tur mot Kjølen. Syklet fra sentrum og inntok de første bakkene oppover. De 2 første bakkene ble hardere enn jeg trodde med el-sykkel, men så gikk det lekende lett innover. Syklet helt inn til Svarthammarvatnet hvor jeg start og følge høyspentledningen for så og skrå oppover mot den normale stien. Etter noen høydemeter fant jeg stien som jeg fulgte til topps. En god del vind på toppen gjorde at jeg ikke dro opp drone, men ble en liten pause i hytta. Nedfarten gikk fort og enda fortere når jeg kom til sykkelen.

Oksåsen

18.08.2019
3:39h
8.0km

Enda en tur til Store Blåmann.

Store Russetinden

17.08.2019
7:39h
11.9km

Idag hadde jeg meldt meg på tur med DNT Tromsø. Kjørte fra Tromsø kl.09 til startstedet ved Nordkjosbotn. Herifra fulgte vi stien langs hovedveien og fortsatte på en traktor/firhjuling vei. Gikk så over til helt grei sti. Var mye greier i begynnelsen så det tok sin tid. Noen i turgruppa var ikke o særlig god form så det føltes som Slow Motion. Det var bare å smøre seg med god tålmodighet. Var helt skyfritt i begynnelsen og grei temperatur. Vel oppe på 400 moh forsvant stien. Herfra var det bare å følge de små vardene som ikke engang er synlig på 1m :P Vi gikk nesten opp til Russetindbreen før vi la ruta rett opp mot toppen. Her var en del løs grus og stein så det tok sin tid opp til toppen. Vi brukte 4,5 time til topps. Trodde toppen skulle være råere med tanke på >>>

Gjømmertinden - Troms

14.08.2019
3:40h
12.2km

Hadde vært å hjulpet en kompis med bygging av platting dagen før hvor jeg også overnattet. Siden han måtte på jobb tenkte jeg liksågodt å fly i vei selv om været ikke var det beste til å starte med. Stien starter ved en liten fotball bane for unger i Laksvatn. Stien er tydelig og fin gjennom en jungel av vegetasjon. Etter noen få minutter gange kom jeg til et sted hvor alt av trær lå vanrett i en bredde fra 200-300m så her har det gått et stort snøskred. Stien fortsetter så oppover langs Storelva og opp til Gjømmerdalen. Herfra går stien litt av å på under Tverrfjellet mot Gjømmertinden. Stien fortsetter bortover sørsiden av fjellet hvor jeg dreide litt rundt og fulgte rennene naturlig opp. Herfra var det bare å følge ryggen til toppen. Heldigvis kom sola og det ble >>>