Archive - Date

Collected lists

Urdfjellet med Astrid

24.02.2018

Tur før kveldsvakt. Litt hardt opp glenna i skogen, så på vei opp ble vi enige om at dette ble siste turen opp på Urdfjellet vinterstid for vår del. Etterhvert som vi kom oss høyere så vi litt annerledes på det, og etter en fantastisk fin nedkjøring, lurer vi på hvor snart vi kan ta turen hit igjen. Et flott og kortreist fjell. Fint med turmål som man kan rekke før en kveldsvakt, selv når en sover litt lenge. Tenker vi får investere i skarejern, så blir nok turen opp glenna som peanuts.

Trimtur opp Tusten

23.02.2018

Familiedag i Tusten

22.02.2018

Familien Kvernberg ved pappa, meg og brødrene mine med unger møttes i Tusten for familiehygge og skikos. Mens de minste koste seg i barnebakken og ungene mine fant klassevenner å kjøre med, tok jeg på fellene og gikk på toppen av Tusten. Mange rakk mange turer opp med heisen og ned igjen, før jeg nådde toppen ved hjelp av egne kilowatt.

Familietur på Kvannfjellet

18.02.2018

Nydelig dag for familietur på ski. Leif Helge, Sigrid og Bård hadde ikke vært på Kvannfjellet før, så nå var det på tide. Sigrid og Bård gikk på langrennski opp, og rente ned igjen på slalom. Bård hevdet at det er morsommere å kjøre slalom ned fra et vanlig fjell enn i opptråkka bakke. Alle sa seg enige i det. Fint for foreldrene som fikk litt ekstra treningsutbytte pga bæring av utstyr. Da vi satt og tok matpause på vei opp, kom Pauli forbi. Mye folk som tok turen til Kvannfjellet denne dagen. Føreforholdene var ganske bra. Supert fra toppen og ned et godt stykke, deretter litt skavlete, før fint igjen i skogen.

Romjulstur til Storhornet på Oppdal

27.12.2017

Vi ble bedt med et par dager til Oppdal av familien Alexander. Astrid insisterte på at første dagen skulle brukes på topptur og foreslo Storhornet. På turen vår dit i februar hadde vi begrensa sikt på deler av turen, så vi fant ut at det kunne være interessant å se hvordan det faktisk ser ut i de traktene. Vi ble ikke skuffa. Drømmeføre og drømmevær, om enn noe kalt. Vi parkerte ved Breen gård. Herfra er det ca 5 km til toppen. Vi tok det med ro og brukte 4 timer t/r.

Trolltind og saueleit

02.09.2017
7:47h
13.0km

Ispirasjon til å gå denne turen kom under familieselskap da den ene svigerinna mi hevdet at dette er en vel så fin tur som Romsdalseggen. Dette måtte jeg sjekke. Solotur i dag. Kjempedag.

Map     1 comment

Tur med Astrid til Frusalbotnen pluss litt til

26.08.2017

Familietur til Trollbotn

21.08.2017

Kjørte opp i Kanndalen og parkerte ved Gaddhaugen. Skodde og regn, forfriskende vær. Fulgte stien opp i Nordmørskaret og stakk innom Stikk-ut posten oppe i skaret før vi fortsatte opp til neste høgde, Trollbotnen på 930 moh. (Trollbotnen ligger rett sør for Trolltind mellom Eresfjord og Jordalsgrenda). Prøvde fiskelykka. De yngste hadde mer hell enn de eldste denne gangen. Bra for motivasjonen det. ==