Archive - Date

Collected lists

Søndagstur til Ormtjerkampen, MYE vind

25.10.2015

Langsua Nasjonalpark er bare 1,5 t kjøring herfra. Vi dro avgårde og gledet oss til å komme til fjells i det nydelige været! Tenk at vi får slikt høstvær i slutten av oktober! :) Vi parkerte før bommen ved Ormtjernsvegen og gikk 2,5 km på grusvei til vi kom forbi Ormtjernet ved Ormtjernsetra der stiene startet. Vi valgte å gå den lengste stien opp som gikk rundt på nordsiden av fjellet og hadde jevn slak stigning. Vi gikk gjennom en fin bjørkeskog og endel myrområder på stien som ville vært våte hvis ikke det hadde vært frost i bakken denne dagen. Da vi kom i Storskardet, fikk vi merke hvor sterk vinden var i dag og at det snart er vinter selvom v hadde strålende sol fra nesten helt klarblå himmel. Kan tenke meg at vinteren her kan bli ganske tøff. Da vi var på toppen blåste >>>

Topptur til Tjuvåskampen fra Hutjern med skinne

18.10.2015

Første topptur på 6 uker. Riktignok ikke så lang tur eller så mange høydemetre, men er ganske fornøyd etter å ha vært i ro i 6 uker slik at bruddet skulle få tid og ro til å gro. I uka som gikk, var jeg endelig på MR og fikk påvist at sideleddbåndet også hadde røket, og da skulle jeg begynne med skinne. Med denne skinna følte jeg meg litt mer trygg på at kneet skulle holde seg mer stabilt og jeg har forsøkt noen turer igjen. Jeg har vært på Tjuvåskampen flere ganger før og hvis jeg tok med svigermor, visste jeg at farten ville bli helt passe :) Vi startet rett sør for det ene Hutjernet og gikk bratt oppover Totenåsstien i skogen. Det heter Langseterlia i flg kartet. Totenåsstien er veldig godt merket med lyseblå merking og det er helt umulig å gå feil. Min telefon og >>>

Map     4 comments

Tur til Trolltinden fra Rondvassbu

20.08.2015

Vi var tre kollegaer som reiste til Rondvassbu onsdag 19/8 for å bestige Trolltinden dagen etter. Det var nydelig høstvær i fjellet. Vi fikk med oss en vakker rosa solnedgang før vi gikk og la oss. Vi startet etter en god frokost på Rondvassbu. Smurte med oss store matpakker og gikk litt etter kl 09 på merket sti mot Storesmeden. Etter ca 2 timer var vi oppe på bandet før Storesmeden. I stedet for å gå videre til høyre mot Storesmeden, tok vi til venstre her oppe på bandet. Vi tok en litt kronglete vei fra bandet på siden av den første knausen som medførte litt klyving, noe som vi brukte ekstra tid på. Vi skjønte på vei tilbake at det hadde vært mye enklere å gå rett over denne knausen begge veier. Da vi hadde kommet over den første knausen, begynte klyvinga over 1897-toppen >>>

Tur til Spåtind fra Feplassen

26.10.2014

medium|framed|center ] |Beskrivelse] Siden vi har så kort vei til mange fjell, fant vi ut at vi skulle ta søndagstur til Spåtind. Fin tur med mannen og 6-åringen i meget sterk vind. Litt snø var det også kommet, men det gjorde det bare morsommere å gå. Fin merking og enkelt terreng å gå i. Da vi kom på toppen gikk vi inn i en nødbu som hørte til Forsvarets anlegg der oppe. Vi spiste matpakka og litt sjokolade der inne i ly for vinden. Jeg trodde også jeg skulle få en slurk med brennevin før jeg gikk ned igjen, for på bordet stod en flaske med brennevin. Men ved nærmere sjekk var det visst bare mandelolje (til stor skuffelse.....neida....hehe) Og siden jeg har problemer med å få lastet opp bilder, og ikke klarer å snu de riktig vei en gang, blir det ikke flere bilder :) En intelligenstest jeg ikke >>>