Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

So far I'm not a Peakbook-friend of anyone.

Collected lists

Snørvillen, Mostfjellet og Sollifjellet

28.07.2019

Kjørte opp til Sjusjøen og parkerte ved Langrennsarenaen. Fra der er det merket DNT sti til Snørvillen og lengde på 4,4 km. Det er fin sti og planker over våtmark. Stien kan også sykles. Fra toppen av Snørvillen er god utsikt da toppen er den høyeste i nærmeste område. Videre fra ned igjen Snørvillen følges stien til venstre og sørover. Etterhvert kommer et tjern på høyre hånd, Gulrandstjernet. Her blir det litt mere stigning før en når toppen av Mostfjellet. Følg stien videre sørover og nedover så raskt opp igjen til siste toppen Sollifjellet. Fulgte stien sørover så tok raskt av til høyre og kom etterhvert ned på en bred sti tilrettelagt for bl.a. rullestol. Fulgte denne tilbake til Sjusjøen og parkeringen

Mt. Denali

04.07.2019

Randoneetur Jotunheimen

01.05.2019

Rasletinden

24.11.2018

Veggemskampen

23.09.2018

Veggemskampen er godt synlig vest for Otta sentrum, der den stikker seg opp med sin runde kappe like over tregrensa. Selve kampen er ikke så hyppig besøkt, men gir en fin tur og ikke minst overraskende flott utsikt. Turen startet vestover fra Otta langs baksidevegen 436 forbi Aasaarbrua og ytterligere ca. 1 km. Her går det en vei til venstre opp fra veien like ved et gårdsbruk, denne veien er merket Flåtlivegen. Fortsett oppover til bommen. Her kan enten bilen stå og la turen starte eller så fortsetter man videre oppover grusveien. Fra her er det ca. 7,5 km til toppen. Grusveien følges oppover i sikksakk-mønster helt til veien tar til venstre og den flater ut. Hold veien helt til et veikryss. Her går det noen umerkede stier inn i skogen. Disse stiene går så inn til hovedstilen til >>>

Balbergkampen

30.08.2018

Nevelfjell

28.08.2018

Torfinnstraversen

25.08.2018

Tok båten fra Bygdin kl. 09:05 og ankom Torfinnsbu 09:50. Begynte stigningen mot Torfinnsmassivet kl. 10:00. Vi fulgte stien opp mot Svartdalen på høyre side av en bekk. Etterhvert krysses bekken og en sikter seg mot selve fjellmassivet. Stien her blir periodisk noe utydelig. Viktig å ikke ta en sti som går til høyre for tidlig. Det er hovedsakelig 3 renner fra steinura. Vi siktet oss inn på den lengst til venstre. En liten flaskehals i begynnelsen som kan være utfordrende, i hvertfall i vått vær. Oppover langs renna skimtet vi gamle røde T´er. Jo høyere vi kom lå det noen centimeter med snø og tåken ble tettere. Vi møtte et TV produksjons crew som var på vei nedover (71 grader Nord). Etter noenhøyde metre med klyving passeres en smal og kort egg før en kan rusle mot Øystre >>>

Vestre Høgvagltinden

22.08.2018

Planen var å gå Midtre Høgvagltinden, men p.g.a. forferdelig regnvær og lavtliggende tåke ble det vanskelig å gjennomføre. Turen startet fra Leirvassbu og stien mot Olavsbu følges. Øvre høgvaglstjønne passeres på høyre hånd og stien tar da skarpt til høyre over bekken og innover mot Raudalsbandet. Før Raudalsbandet befinner man seg Semelmunnen der det ligger to tjern. Her forlates DNT stien og turen fortsetter mellom tjernene mot Semeldalsbandet. Etterhvert skal en begynne stigningen opp mellom Vestre og Midtre Høgvalstinden. Ingen sti å følge og en del sva som må passeres på vei oppover. I skaret mellom tindene kommer Høgvaldsbreen til syne. Denne dagen var det kraftig regnvær, vind og tåke - og det ble besluttet å gå over Vestre Høgvaldstind og strake vei til Leirvassbu.