Archive - Date

Bitihorn

10.06.2019
2.7km

Flott tur med pappa og gjengen. Brukte rett under 1t opp.. Kanskje 40min ned igjen. Men fikk ikke stoppa klokka mens jeg var der oppe...

Kjerringberget

Rundemellen med pappa

30.06.2017
4.9km

Første skikkelig tur etter prolaps i ryggen... begynner å komme meg nå :-) Vi gikk opp på den bratte siden, hvor også pappa har laget små varder for å vise hvor stien oppover går. På veien ned gikk vi oppom en liten topp hvor det ikke er registrert noe navn, så den kalte vi bare for Rundemellen nord. Gleder meg til mange flere turer med pappa. Takk for turen!

Map     1 comment

Makalaus og jettegryter

24.06.2017
15.9km

Besseggen - med verdens beste venner

23.08.2015
Duration:
5:30h

Vi valgte å gå Besseggen den andre veien, fra Gjendesheim til Memurubu, fordi da fikk vi den fineste utsikten! Det som gjør denne turen tøffere er jo at du må gå ned det bratteste partiet, "eggen". Venninnen jeg holdt følge med hele turen hadde litt høydeskrekk og dessuten kneproblemer, så vi måtte ta det ganske så sakte nedover "eggen". Jeg skal ærlig innrømme at jeg var ganske spent på om vi kom oss helskinnet ned, ettersom det var veldig bratt. Samtidig var det ufattelig mange fotturister som kom motsatt vei, oppover "eggen", og det skapte stor trafikk og mye venting for oss. Må si turen var verdt det, og vi var vel fornøyde med tiden vi brukte, selv om vi sløste mye tid på all pratingen. Aldeles nydelig utsikt og strålende vær - jeg fikk >>>

Topp7turen Drammen og omegn

31.05.2015
Duration:
7:00h

Utrolig flott langtur i strålende vær! Gikk sammen med mange gode venner. Joggesko er ikke å anbefale på denne turen... var et rimelig vått parti med myr, relativt tidlig på turen, som gjorde at jeg gikk med søkkvåte føtter resten av turen. Det var også en veldig lang tur, så skal si vi var glade da vi ankom Bragernes torg kl 16:00 etter å ha løpt ned sikk-sakken fra Spiralens utsiktspunkt :-) Takk for turen!

Gibraltar-klippen

24.02.2014

(Pappa skriver...) Vi parkerte utenfor grensa til Gibraltar, på spansk side, og slapp minst 1 t i bilkø for å komme inn i denne britiske kronkolonien. (Vi sparte også tilsvarende tid på å komme ut igjen også, så det anbefales å parkere på spansk side, om en orker eller har tid til å gå litt.) Vi ruslet så kjapt og uproblematisk igjennom passkontrollen, men måtte vise passene, så ikke glem å ta med dette om du er i Spania, og vil til Gibraltar! Deretter krysset vi en rullebane, parallelt med biltrafikken (!)- og heldigvis var det ingen fly som kom inn for landing akkurat da. Det arbeides visst med en underjordisk løsning på dette kinkige punktet for tiden. Merkelig at det ikke har blitt gjort tidligere, synes jeg. Men flytrafikken er da også svært begrenset; 6 avganger/landinger >>>