Archive - Date

04.08.2023
Hillwalk
22.4km

Austre Rauddalstinden Austre Raudalstind med Kristen. Fant fin rute etter tips fra den gruppa her. Krysset elva etter vel 4 km fra Leivassbu langs grusveien. Lettgått oppover dalen. Gikk ganske rett opp på ryggen der den var lavest for å få minst mulig ur. Veldig fint å gå oppe på ryggen. Trekanten syntes jeg gikk fint, og jeg hadde sett bilder på Peakbook først. Gikk renna rett opp først og de luftige hyllene ned. Foretrakk nok den renna rett opp. Fin tur! Og endelig en soldag!!!

Styggehøe

06.08.2022

Kvitskardtinden og Kvitskardoksle

30.07.2022

Kvitskardtind (2193) og Kvitkardoksle (2065) i går. Utnyttet muligheten siste dag for tidlig båt fra Bygdin 07.15 kombinert med godt vær. Rakk båten tilbake med 20 minutters margin etter rask gange på returen. Flott tur og flott topp med imponerende varde. Vi har hatt litt moro av å besøke alle 2000 m topper vi kan se når vi kjører over Valdresflya. Denne ser vi tydelig i det fjerne. Nå gjenstår bare Leirungskampen.

Tverrbytthornet var ikke så løst som fryktet

23.07.2022

Tverrbytthornet 2102 fra Leirvassbu. Kort tur, brukte 6t inkl pause, som passet en dag der YR spådde regn på ettermiddagen. Denne toppen har i lenge vært på venteliste B pga dårlig forhåndsreklame (skulle være mye løs ur), så vi ble egentlig gledelig overrasket over hvor greit det gikk. Tror vi fant et optimalt spor, fulgte varder fra toppen av «nesa», og selvom det var en og annen løs stein var det egentlig bare et lite stykke der «stien» var innom den lange løse renna at det egentlig var løst. Siste biten til toppen var det en morsom egg. Og for en gang skyld hadde vi god tid til å slappe av og kose oss litt på Leirvassbu etter turen. Det er så trivelig her, hyggelige folk og så mange fine fjell! Astrigif (Astri Haukerud)