Berdalseken; Ein bauta! Den som inte våger! Med gode minner! (14.03.2021)  6

Written by Eikås (Janne Eikås) GSM

Ascents Berdalseken (1,814m) 14.03.2021
Slutenosi (1,503m) 14.03.2021
Litt ymse meldinger! Yr snudde meldingane på nokre timar og det såg sånn passe ut med blindeføre og lavt skydekke delvis og stykkesvis. Skal ein gå på toppar kun når det er blå himmel! Må ein ha fritid tilgjengelig...Noko som eg har litt begrensninger på. Men, så er eg heller ikkje sær på vekslande ver! Fordi eg kjenner dei gode forventningar & lykkefølelse når eg veit at dei fantastiske kontrastane av det naturen gir, ligg der og venter på å bli utforska. Ingen ting er gitt og det er det største! Har eg bestemt meg for å gå, ligg motivasjonen min inne for å løyse turen etter vær og forhold. Ein må berre ta forhandsreglar for å være forberedt etter forholda. Må eg snu! Så kjenner eg nok litt i hjertet og heller ein viss irritasjon på at eg ikkje har gjort grundig nok forarbeid. Men, samtidig har eg også respekt for naturkreftene! Har dei bestemt seg, så har ein eigentlig ikkje så mykje å stille opp med. Eg personlig likar skodda og synast den er spennande på mange vis. Den isolerer fint når eg vil ha fred og naturfograferinga blir ein stor del av gleda når dei få sekundane kjem fram med eit øyeblikk av klar sikt av det ein hadde eit håp av å ville sjå og feste på bilde. Dette vart ein innertier av ein fjelltur & foto tur med trolsk skodde og lys. Ein fantastisk fin fjelltopp/massiv er Berdalseken 1814 med også eit vakkert syn mot blant anna dei kjæraste majestetiske fjelltoppane eg veit om i Hurrungane. Til alle dei eventyrlige klatreturane der, motbakkeløpa til Fannaråken 2068 moh med start ifrå Turtagrø hotell. Der det eigentlig starta alt med min første 2000 moh Store Austanbotntinden ilag med eit fjellmenneske eg setter pris på. Vidare det gode taterlivet til Stølsmaradalstinder ++ ilag med den gode kompis ifrå begynnelsen! https://peakbook.org/tour/125913/St%C3%B8lsmaradalstinden+%2B%2B+Eit+r%C3%A5lekkert+%22taterliv%22.html
og seinare andre traverstur med tango for to dans på Store Autanbotntinden.https://peakbook.org/tour/232481/Tango+for+to+-+Austanbotntindtraversen.html Store Skagastølstinden & vidare opp til Store Dyrhaugstinden i retur ilag med Svein som vart med til Sør Amerika og Aconcagua og traversen over Smørstabbtindan + https://peakbook.org/tour/89235/Ein+Heftig+og+nydeleg+Sm%C3%B8rstabbtindtravers%21.html

Også ein nydelig tur til Gjertvasstinden 2351 moh med meir! https://peakbook.org/tour/359520/Gjertvasstinden+%26+Styggedalstinder-+Legendarisk+nattur%21.html No kjenner eg at det mangler berre ei fin teltovernattinga på siste stortopp i området med Sentraltinden 2348 i Hurrunganemassivet. Kanskje i april / mai :) Så fint det er å mimre over turer ein setter så høgt i opplevelser! Det er kontrastane i naturen og turfellesskapet med eit vennskap som ikkje er å gløyme! Tanker og ord i denne rapporten er mest for min eigen del. Turopplevelsen og stemninga til Berdalseken var utruleg flott! Den gir meg også tilbake dei finaste minner ifrå eit fantastisk tindeliv av norges høgt skatta 2K topper.

Frisk morgen ifrå startutgangspunktet for det fine løpet Galdane Rundt. Tipper eg snart har ei veke overnatting her ute i dette området. Til løpet og fjellturer i området!

Stasleg var det å vinne dette historiske løpet; Galdane Rundt ilag med Marius Vedvik

Ymse vær var meldt! Det gjelder berre å sette pris på litt dårligare ver eller mindre sikt! Om ein då har ein definasjon på kva som er dårlig!
Silkeføre og trolsk stemning!
Kjekt å treffe på ein ensom turmann som tenkte seg til toppen også med tid til den gode praten og filosofiske tanker :)  Det var mykje reinspor å sjå i fjella her! Turkaren ifrå distriktet snakka om ein reinsdyrsflokk på ca 50 dyr.
Kjekt å treffe på ein ensom turmann som tenkte seg til toppen også med tid til den gode praten og filosofiske tanker :) Det var mykje reinspor å sjå i fjella her! Turkaren ifrå distriktet snakka om ein reinsdyrsflokk på ca 50 dyr.
Vakker stemning mot varden av Berdalseken
Ved varden av Berdalseken
Meldingane var litt defuse ifrå yr til toppen av Berdalseken 1814 denne dagen! Staselig når skydekket letter på sløret og det nydelige synet mot kjente gode fjell i Hurrungane er å skue i all sin prakt <3
Fantastisk kveldstemning i Kjøsnesfjorden med kveldsola i toppane og ved Grovabreen på heimtur tilbake ifrå legendarisk tur til Berdalseken 1814
Nesten heime er det solnedgang ifrå sørsida av Jølstravatnet mot Sanddalen og siste isen som er stabla av stormen i forkant.

Mitt sitat og tanker til sånne opplevelser er;
"Naturen er eit spegelbilde av stemninger og kontrastar, som finnast i sjela og livet vårt som mennesker." Janne Eikås

Herlig turrapport

Written by Gråbein 06.04.2021 09:56

..og mange flotte bilder. Deilig å drømme seg bort litt. :0)

Sv: Herlig turrapport

Written by Eikås 06.04.2021 21:04

Takk for det Helge :) Også mange gode minner! Minnast spesielt dei siste turer til Mont Blanc ++ med så mykje fleire og til siste Gjertvasstinden/Jervvasstind & Styggedalstinder, det var heftig fine turer ilag :) Saknar nokre fleire av desse ekstra gromme tindeturane igjen! Har nokre turer som er ønskelig og som krever turfellesskap :)

Grattis med flotte

Written by Stigun 17.03.2021 19:54

majestetiske Berdalseken! Flott turrapport! Hvordan vurderer du skredfaren pr nå?

Sv: Grattis med flotte

Written by Eikås 17.03.2021 20:45

Takk for det og så fint å høyre :) Det var fine forhald der no og det har stabilisert seg. Det har jo vore mykje vind i fjella i vårt område/distrikt og vi ligg i grenseland. Så eg var litt spent på området der inne! Men, det var forbausande silkeføre for ein langtur på fjellski med litt meir stabiliserte forhald. Samtidig var drønna i snølaga enkelte stader ei historie på at vinden har jobba. Mindre nedbør der er det og det eine punktet å krysse som kan være skredutsatt! Var heilt ok då. Ser at meldingane er stabile framover til lørdag. Så ser det ut til å bli litt nedbør og vind igjen i området! Dette er virkelig ein gromtopp på vinteren! Eg trur kontrastane må kjennast større då! :) Håper du får ein hærleg legendarisk tur til dette fjellet! :)