Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

So far I'm not a Peakbook-friend of anyone.

Collected lists

I haven't joined any lists yet.

Sommertur 2021

20.07.2021

Årets tur med Maren, Eline og Sverre startet med kjøring til Leirvassbu tirsdag ettermiddag. På med turklær og sekker og satte retning mot Høgvaglen som blir høyden mellom Leirvatnet og Øvre Høgvagltjønnen. Fant en fin teltplass omtrent der man tar av stien mellom Leirvassbu og Fondsbu for å gå opp til Kyrkja. Beste utsikt fra leir noensinne? Neste morgen ble kursen satt mot Kyrkja (2032) i kjempefint vær, shorts og t-skjorte holdt. Avgang ca kl 1000. Vi brukte vel en drøy time opp dit, flere andre på toppen ca kl 1100, men det var først på vei ned mot Kyrkjeoksle vi møtte hordene med folk. Tilgjengelig og populær topp. Ruslet over Kyrkjeoksle og tok matpause før oppstigning til Langvasshøe. På Langvasshøe ca kl 1330. Bildetagning og direkte mot Visbreatinden som vi kom >>>

Sommertur 2020 med Eline, Maren og Sverre

18.07.2020

Møtte Eline, Maren og Sverre på Gjendesheim, de kom kjørende fra Skei. Overnatting litt bortenfor båtbrygga. Fikk opplevd litt mygg, men fikk satt opp telt og forberedt oss til tur. Planen var på forhånd lagt og ble satt i sving neste dag da vi tok båten til Memurubu og videre til Gjendebu. Måtte dele opp for å bruke tidligere kjøpte billetter og for å være sikre på å komme oss med. Fra Gjendebu satte vi kursen mot Svartdalen, ganske grei stigning opp fra 1000 til 1350 meter... Gikk litt innover Svardalen og fant vannet ved 1488 moh. Her kunne vi bare gå rett mot Vesle Knutsholstind når vi hadde fått opp teltet. Ble bespisning og ompakking til lette sekker før vi satte kursen oppover lia ca 1230. Kjente at man hadde gått med 30 kilos sekk fra Gjendebu først, men kom oss greit >>>

Galdhøpiggen med SVV BIL

13.09.2019

Sommertur 2019

31.07.2019

Til Leirungsdalen med Sverre og co

01.09.2018

Dro fra Skeikampen på lørdag morgen, kjørte Jotunheimveien til Valdresflya. Parkerte ved Vargebakken og gikk innover for å telte i Leirungsdalen. Maren, Eline, Sverre og jeg satte kursen mot Tjønnholsoksle og Tjønnholstinden som planlagt. Hadde en fin tur opp, ingen store problemer og utsikten fra tinden var spesielt fin. Ned igjen til campen og mat og kortspill resten av kvelden. Neste dag satte vi kursen mot bilen. Sverre og jeg hadde planlagt å ta med oss Høgdebrotet og la sekkene nede i ura før vi tok oss opp den brede ryggen mot toppen. Det gikk i radig tempo. E og M haddde gått i forveien mot bilen og ventet der. Ble en bra helgetur.

Øystre Torfinnstinden

02.08.2018

Stod opp og spiste frokost og satte nesen mot nærmeste topp. Hadde studert ruta opp til toppen og forhørt meg med hyttevakta om det var greit å gå dit alene, fikk låne hjelmen hans og litt utfyllende forklaring hvordan man skulle gå. Kjempegøy å gå en tur som krever litt planlegging og hor det ikke bare er å løpe opp på toppen. Var en finurlig rute, men tok meg god tid og fant ruta ved hvert nytt punkt i beskrivelsen. litt smådrypp, men greit klyvevær. Super utsikt fra toppen. Kom ned til Torfinnsbu igjen og tok med resten av sekken og begynte på turen mot Valdresflya, ganske kjedelig tur langs Bygdin og over ved Hestvollen, lange de siste km.

Valdresflya til Torfinnsbu over Kalvehøgdene

01.08.2018

Kjørte fra Oslo til Valdreflya vandrerhjem, slo opp telt rett ved bilen i skikkelig grisevær. Rolig teltliv den kvelden. Sto opp til strålende vær og satte nesen mot Rasletinden, tok med meg Mugna og Munken på samme runden. Fortsatte mot Austre Kalvehøgde og tok med meg Nørdre Kalvehølotinden (Enkelt navn....). Tilbake til "stien" og oppom Vestre Kalvehøgde. På vei mellom V. Kalvehøgde og Leirungskampen var det litt kronglete å finne veien, men ventet på et par svensker som kom etter meg og gikk sammen med dem. Knøla litt med å finne toppunktet på Leirungskampen også, men gikk bra til slutt. Kom oss velberget ned i Svartdalen og så var det bare å køle på ned til Torfinnsbu. Ble en bra tur på ca 9,5 time og omtrent 3 mil.

Storsmeden

24.07.2018

Storronden med broderen

23.07.2018

Digerronden, Midtrondene og Høgronden

17.07.2018

Hentet Flintan i V. Gausdal ca kl 1100, fikk lastet inn utstyret og satt kursen mot fjellet. Proviantering på Vinstra og ankom Spranget i 1330-tiden, pakket om og gikk turen inn til Rondvassbu denne gangen. Vurderte om vi skulle bo på teltplassen eller ta båten og bo ved Bergedalstjønnin, vi valgte det siste for å spare noe tid på morgenen. Fikk plass på båten kl 1500 og ruslet ca 35 min opp til tjernene som nesten ikke var tjern lenger pga varmen i sommer. Vi kunne vel rusle ned på 3-4 meters dyp.... Fant oss en ok teltplass og slo opp hvert vårt telt, lagde en herlig Dry-tec pose med mat og nøt sola til langt på kveld. Var helt strålende! Stod opp kl 0700 og spiste frokost og ordnet oss og pakket sekken som vi la igjen bak en stein og satte kurs oppover lia mot Digerronden, nådde >>>