Archive - Date

Olahansfjellet *2 Pudderfest/syrefest

22.02.2015
Randonnée/Telemark

Søndag og definitivt klar for en tur på et fjell! Her var det blitt påfyll av nysnø så forholdene lå godt til rette for både oppturer og nedturer. :) Vi startet litt før 11, og vi var ikke de eneste oppover. Var rene folkevandringen. Skjønner det godt, Olahansfjell er rett og slett et pudderhull, og med det mildværet vi har hatt i det siste - så er det bare å troppe opp når det endelig lysner opp og blir litt kaldere. Mikael på vei opp ryggen. Fantastisk lys møtte oss nesten oppe på toppen. Utrolig fin blanding av blå himmel, sol, snø og mørke skyer. Belønning til tusen!! Vi hadde en flott tur oppover og vi var førstemann på toppen, så var det å svusje seg nedover renna - masse pudder! Mikael er nede på et blunk, og jeg prøver å kjø Mikael (Mikael Johansen) re på jeg også...det går nok >>>

Må jo teste snøen i Sogndal

15.02.2015
Randonnée/Telemark

Det er søndag og vi er på vei hjem fra Hemsedal, der hadde været forandret seg, sola som vi hadde dagen før var forsvunnet. Så vi kjørte til sola, og Sogndal. Togga var målet. Instagram og facebook har jo flommet over med bilder fra Sogndal og pudderparadiset. Togga starter rett ved parkeringsplassen, og det går opp, opp og opp hele veien. Skikkelig god trening. :) Når vi kom over tre grensa, ble det jo også litt pudder. Men selvfølgelig ikke sånn det har vært før her, bunnløst pudder og det der. Men hei vi klager ikke. Sola var med oss også i dag, og vi gleda oss til å komme på toppen og kjøre ned igjen :) På toppen. Mikael på vei ned. Fine forhold! Bra avslutning på søndagen! Og så ble det mildvær....... Mikael (Mikael Johansen)

Iskaltring og ski i Hemsedal

14.02.2015

På tur igjen! Og nå står isklatring på agendaen. Isklatring var en av de tingene jeg tenkte jeg ikke trengte å drive på med, så for å være heilt ærlig har jeg vært litt lunken til det greiene her. Men vi har en plan om å vinterbestige noen store fjell, så da er det jo greit å få ed seg noen teknikker. Men isklatring er gøy, tungt, spennende og litt skummelt. Så jeg ble omvendt jeg, hvorfor ikke drive på med litt isklatring også :) Vi reiste til Hemsedal, Mikael har funnet ut at Rjukandefossen måtte være en fin plass å tilbringe noen dager på. 3 km fra Hemsedal, og 250m fra veien ligger ei perle av en plass. Her kommer noen bilder. Nyt! : |medium|center]] Veldig kjekt med isklatring! Dette er bilder fra lørdags morgen, og søndags morgen. Etter å ha fått i oss litt >>>

Helg i Romsdalen

31.01.2015
Randonnée/Telemark

Det blei ei flott helg i Romsdalen. Vi pakka i bilen og satte kursen mot Åndalsnes og ei helg i Vengedalen. Kom oss ikke avgårde før etter jobb på fredag - så det blei sein og mørk ankomst. Opp med teltet, fyre på bensinbrenneren og få laga litt mat og så synke ned i soveposen. Har heldigvis kjempegode soveposer, så det blir aldri kaldt selv om gradestokken viser minus 6-7 gr. Brrrrr!! Fin teltplass! Dette er fra toppen av Blånebba. Fantastisk utsikt over alle de spektakulære toppene. På bildet ser vi Store Vengetind i bakgrunnen. Mobilen min var ikke medgjørelig i kulda, så det ble ikke flere bilder Turen opp Blånebba startet ved Setra i Vengedalen, der er det brøytet opp og er utgangspunkt for mange fine turer. Det var hardpakka skare, og til dels litt vanskelig å bakse >>>

Fauskevarden

21.01.2015
Randonnée/Telemark

Idag tok jeg å avspaserte to timer på jobb, hadde en plan om en liten fjelltur. Valget falt på Fauskevarden, siden jeg skulle gå alene er det greit å ta et fjell som jeg synest er trygt og enkelt å gå i. Kom på toppen og fikk akkurat med meg at sola gikk ned bak fjellet, og knkluderte lett meed at det var fornuftig bruk av avspaserte timer! :) Må også fortelle at på turen møtte jeg også en mor og en liten gutt, som også vær på tur. Ganske imponerende med småtasser på topptur. Fauskevarden er jo grei sånn sett, tilgjengelig for de fleste :) Finfin onsdag!

Olahansfjellet

18.01.2015
Randonnée/Telemark

Det var supre værmeldinger, og vi måtte en tur til fjells! Kjørte fra Florø om morgenen, og jo lenger innover til Jølster vi kom så lå det tjukk tåke. Vi håpte den ville lette. På vei over tåka :) Møtte en gjeng som snudde pga tåka, lite visste de om hva som ventet lenger oppe. Over tåka er det blå himmel og sol!! Nedkjøringa er jo bare heilt fantastisk. Skjønner godt at dette er et godt besøkt fjell. Flott søndag.