Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

So far I'm not a Peakbook-friend of anyone.

Collected lists

08.01.2022

Veslbreatinden, Storbreatinden, Store Smørstabbtind

03.04.2021

Meldt bra vær men mye vind, så jeg tenkte å gjøre ferdig turen fra torsdag som ble avbrutt av dårlig sikt. Endte opp med å gå cirka hele dagen i en sky denne gangen også. Først på vei opp Store Smørstabbtind brøt det seg litt opp mot toppen, da var vi over skyene. Virker som at skyene ligger mellom 2000 - 1700 moh i dette området. Forsøkte å gå ned mot Storbreahøe fra Storbreatinden, men der så det veldig bratt ut. Pga dette, pluss masse vind og lite sikt ble det kjapt vending etter noen skritt ned ryggen.

Loftet, Veslfjelltinden, Hurrbreatinden, Bakarste Skagsnebb

01.04.2021

Lang dag med fint vær utenom en god del vind som gjorde det kaldt. Av og på med vindmaske og hansker hele dagen. Traversen fra Loftet til Veslfjelltinden gikk fint uten stegjern og øks. Fra Hurrbreatinden og til Bakarste Skagsnebb gikk det greit å gå ned, jeg gikk ned sørsiden men når jeg gikk tilbake fant ut at rett ned ryggen er best. Opp til Bakarste gikk jeg også vanskeligste vei som var langsmed ryggen. Det er lettest å traversere på nordsiden et stykke, også opp en renne som er ca 50 grader bratt. Fant denne når jeg gikk ned. Når jeg kom tilbake fra Bakarste og var ved skia ved Hurrbreatinden la det seg en tjukk sky over fjellene, så da gikk jeg ned med skia i armene og etter GPS-kurs til jeg kom litt under skyene og fikk sett mer. Fremdeles så flatt lys at jeg fløy utfor >>>

Storronden

29.03.2021

Gikk inn til Rondvassbu fra Mysusæter med overnattingsutstyr for 3 dager, fikset leir rundt kl. 03 om natta. Opp igjen rundt kl 9, og opp Storronden. Satte fra oss skiene rundt der stien delte seg til Rondholet. Kladdeføre og varm temperatur gjorde det raskere å gå uten. Dårlig sikt. Nådde toppen rundt kl 15-16. Gikk ned ryggen mot Vinjeronden men ble møtt av 20-25 m/s vind og helvete. Nede i skaret ved Rondholdet må det ha vært nærmere 30 m/s, nesten så vi ble blåst over kanten. Krabbet oss ned i Rondholdet og gikk tilbake. Neste dagen var det enda for mye vind, så da dro vi tilbake til Mysusæter siden Björn skulle tilbake til Oslo neste dag uansett.