Archive - Date

Archive - Activity

Collected lists

I haven't joined any lists yet.

Elgshøgda

18.05.2018
Trip by foot
5.0km

Tronsmyra - Hestkampen, Røros

23.02.2018
Backcountry skiing

Turen gikk fra Tronsmyra opp til og rundt Hestkampen. Deretter ned til Gjetbergmyra og forbi Langtjønna og tilbake til Tronsmyra. Tur med lang og slak stigning opp til toppen. Magisk når vi kom opp på platået, ikke et skispor å se bortsett fra våre egne. Mye spor av hare og rype. Fin nedkjøring etter runde rundt Hestkampen.

Ruten i Hemne

23.09.2017
11.5km

Øyberget fra Brekka

10.09.2017
Hike
7.4km

Vi gikk opp fra Brekka, stien er bratt opp til toppen, men ikke vanskelig å gå. Fra Øyberget gikk vi via Haugarommet og ned til Buvik kirke. Derfra videre tilbake til Brekka. Flott tur med god utsikt over Øysand, Byneset og Buvika.

Stabben og Inderbergsalen

02.09.2017
9.5km

Luftig tur med havutsikt står det i KNT beskrivelse, og det stemmer. Kanskje i luftigste laget om du har et snev av høydeskrekk, men jeg ble med og for en opplevelse; luftig, havutsikt og ekstremt vakkert. Vi startet på Soleim og følgte en skogsvei et kort stykke før vi tok av bratt opp mot toppen. Etter ca. 3 timer med en del klyving sto vi på toppen av Stabben, med en fantastisk utsikt. Den første delen av traversen mot Inderbergsalen var luftig og utsatt, og det ble lagt taustøtte på to partier. Etter partiet med luftig klyving ble fjellryggen bredere og det var lett og fint å gå inn til den store varden på Inderbergsalen. Herfra så vi innover hele Trollheimen. Lien ned fra toppen var bratt og steinete i starten, men vi følgte sti som gradvis ble til skogsvei ut dalen. Stor takk >>>

Rondeslottet via Vinjeronden

01.07.2017
Hillwalk

Rondane svarer til forventningene. 2 topper på over 2000 m Vinjeronden og Rondeslottet. Sitter igjen med følelsen av å ha vært på Norges tak.

Innerdalstårnet

20.08.2016
Hillwalk

Innerdalen med Innerdalstårnet er en perle. Hadde bare tid til en dagstur denne gang, men kommer tilbake for å gå i området i flere dager