Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

So far I'm not a Peakbook-friend of anyone.

Collected lists

I haven't joined any lists yet.

Gjendehøe

Date:
29.07.2012

Dette er flotte rundtur i de lettere «Gjendesalpene» . Parkeringsmuligheter i området rundt Vargbakken eller ved nedkjøringen til Leirungsbui ( utløp Brurskardsbekken) Lett adkomst passer til alle fra 5 – 70 år . Følg grusveien gjennom stølsområdet Nedre Leirungen – stien fortsetter i forlengelesen av denne – opp gjennom trivelig kulturlandskap – ved stidele hold til høyre . Du runder rundt åskammen og opp på første varden – ta en rundtur rundt hele fjellet – flott utsikt i alle retninger. Retur samme vei eller alt vei på siden mot Gjendesheim - umerket og noe klatring - alt følg returstien og kryss ned mot Gjende - der går stien mot Gjendesheim som kommer inn på DNT stil til Haugseter - følg denne . Vår runde er 5,5 km - beregn 2 timer med pauser

Heimdalshøe

Date:
24.07.2012

Følg FV 51 over Valdresflya fra Beitostølen til Gjendesheim Parkering på høyre side ved avkjøring til Gjendeshøe ( 1070 moh) – ca 1 km før avkjøring til Gjendesheim. Stien fra P plass er T merket og starter i bjørkeskogen og bringer deg raskt opp på snaufjellet . Fortsett stien ca 1,5 før du krysser Brurskardsbekken og følg venstre siden av Moflyhalsen . Du kommer til en varde og ser Heimdalshø ca 1 km foran deg – lett terreng på kombinert gresskledd og steinet underlag . Flott utsikt i alle retninger – Rondane i øst – Langsua i sør og Jotunheimen nasjonalapark mot Gjendeslapene i vest . Fra toppen ser du ned mot Sikkilsdalen og over i Øystre Slidre Statsalmenning mot Gråhø og Vinstervann. På grunn av fortsatt bra snømengde dror vi litt til høyre på returen >>>