Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

So far I'm not a Peakbook-friend of anyone.

Collected lists

Favourite peaks

norges finestehytte!!

03.07.2019

veldig kort og gå bare 0,7 km. når vi kom frem skulle mamma gå for og se på klatrefeltet men da oppdaget hun noe som ruslett i gresset. det var en mus. vi så også en hare som boddeunder hytta og en røyskatt som bodde oppe i fjellet der vi var. etter det begynte jeg og morten og fiske menvi fikk ingen fisk når jeg skulle gå og drikke så mamma at hun hadde fåt krabbe i krabbeteinen jeg gikk bort for og se jeg ble så gira at jeg fortsatte og fiske krabber vi fikk mange vi spiste de største krabbene . etter det lånte vi båt for og fiske men fikk ingen ting jeg ble kjent med en annen jente som var der så vi var der til kl.23.00.

Røverhula

14.10.2018

Vi hvar på røverhytta med Hedda

Fjellvangshytta

14.10.2018

Vi var på tur med Hedda koselig hytte. Her skal jeg feire bursdag

Fin søndagstur

07.10.2018

Søndagstur i høstferien med Thea - og Morten da.

Eventyrisen

10.08.2018

Med mamma på tur Skulle egentlig på gallapiggen men dårlig vær

Til topps på Skaget!

09.08.2018

I sommerferien på hytta fikk jeg lyst til å besøke en DNT-hytte og da siktet vi oss på Storeskag i Huldreheimen. Men vi måtte lage en liten tur - og trene til Gallapiggen - så da ble det valgt en omtur om Skaget på veien. Siden viste det seg jo at det er en nasjonalparktopp :-) Vi kjørte forbi Yddin og inn på fjellet til parkeringsplassen rett før Storeskag og valgte en av flere stier opp mot fjellet. Vi siktet oss etter litt pep-talk og turens første matpakke opp østsiden av fjellet. Morten og jeg siktet oss korteste vei opp utenfor stien, mens mamma tok den kjedelige vanlige stien. Vi møtte mamma på veien opp og gikk samlet til topps - til kjempeutsikt! Vi fulgte ryggen videre vestover og gikk den bratte stien ned - og etterhvert rakt ned mot Storeskag og sauene der. Vi måtte jo >>>