Stølsnøse med pappa (21.04.2014)

Written by linntherese GSM

Ascents Stølsnøse (1,404m) 21.04.2014
På toppen! Min åttiende i Valdres.

Stølsnøse med pappa

Etter at vi var ferdige med den supermorsomme snøhuleturen, reiste Marthe og dem hjem, mens vi kjøpte litt kjeks på Tyinbutikken og reiste opp på fjellet igjen. Mamma skulle gå på en Galdetopp som jeg hadde vært på før mens jeg og pappa skulle gå på en topp som hest Stølsnøse som mamma hadde vært på før.

Oppover i humpebakke mot toppen.

Jeg gikk på de nye trugene mine mens pappa bærte slalomskia mine i sekken sin. Det var supervarmt nesten hele veien og jeg kokte litt opp alle bakkene.

På toppen hadde vi en lang pause og vi kunne se bort på fjellet til mamma, ned på snøhulene våre og så klart bort på Austabottinden min.
Vi trengte nesten ikke klær på toppen, så varmt var det. Vi koste oss med litt brus og kjeks før jeg tok på slalomskia og så kjørte vi svinger ned igjen. Mest jeg da, for pappa var ikke så flink.

På vei ned fra toppen.

Det var min 80. topp på Valdreslista og pappa sa at nå var jeg over halvveis og han har lovet meg at vi skulle feire det.