Åndalsnes-Innfjorden (24.09.2012)  6

Svartebottstinden (1,207m) 24.09.2012
Ølmannstinden (1,161m) 24.09.2012
Nordre Ølmannstinden (1,027m) 24.09.2012
Starta i flott høstvær med rim i lyngen fra byggefeltet på Veblungsnes. Fann stien og fulgte denne opp til reflektoren på 700 m. Videre litt sørover før vi klauv oppover berga og inn på ryggen.
På veg over svaene ved Setnesfjellet. Åndalsnes i bakgrunnen
Ved fuktig vær er det lurt å holde lengre mot sør. Framover ryggen mot toppen et aldeles perfekt vær. Sol, nesten vindstille og god temperatur.
Utsikt fra Setnesfjellet mot Ølmannstind og Svartebottstind
Matpause før vi rusla videre bortover ryggen og mot Ølmannstind. 200 bratte høgdemeter opp til toppen.
Utsikt fra Ølmannstinden mot Setnesfjellet

Videre mot Svartebottstinden i lettgått ur. Ned igjen sikta vi oss på stien fra Sjølbotnen. Her var det mer kronglete ur og etter hvert tett krattskog før vi kom innpå stien. Mulig det har vært like fint å gått fram ryggen over Kvithammaren og kommet innpå stien lengre ned. Ned fra 700 m er det god sti og det gikk raskt ned til taxi som tok oss med tilbake til bilen på Åndalsnes. En skikkelig fin tur som anbefales