Kvannjolfjellet (20.08.2020)

Written by marlenelund (Marlene Indiane Lund)

Ascents Kvannjolfjellet (1,127m) 20.08.2020
Visits of other PBEs Kårvatn p-plass (210m) 20.08.2020

Da vi først var i Todalen i forbindelse med et husbyggningsrelatert møte, ble det kombinert med en fjelltur fra Kårvatn.
Vi fulgte ruta til simenee (se link for mer detaljert beskrivelse av turen opp til toppen) forbi Nauståfossen, og videre oppover til vi kom til dyretråkket som er markert med plastremse hengt i et tre. Det arrangeres Kårvatn Skyrun i helga, og de hadde startet å markere løypa som også fulgte samme tråkket oppover.

Da vi kom opp til toppvarden var det enda et lite stykke bortover ryggen før vi kom til nåla Peakbook har plassert på kartet.

Toppvarden. Høyeste punkt med nåla Peakbook har plassert ligger et like stykke langs ryggen midt i bildet
For å gjøre veien ned litt mindre bratt, men dog noe lengre, siktet vi oss inn på den rødmerkede turstien i Naustådalen da vi kom tilbake til plastremsen i treet. Vi fulgte flaggene som markerte løypa til Skyrun som visste seg å være en våt affære før vi traff på stien.