Romsdalseggen m Elisabeth (01.09.2019)

Geschrieben von TRefsnes (Trine) GSM

Tourlänge 7h 13min
Entfernung 35,9km
Höhenmeter 983m
Besteigungen Mjølvafjellet (1.216m) 01.09.2019 07:37
Besuche anderer PBE Rampestreken (537m) 01.09.2019 07:37

Etter en ustabil værmelding, og avlyst tur lørdag, bestemte vi oss for å stole på værvinduet som var der søndag.
Det lå an til regn fram til 8-9 om morgenen, og sol deretter fram til ca kl 16.
Kjørte ned lørdag kl 13. Spiste på Bakgården Thai, hvor også Dag Otto Lauritzen og crewet hans var :)
Et par øl og så til sengs i rett tid på Åndalsnes vandrerhjem.
Drosjen skulle plukke oss opp kl 7 søndag morgen på parkeringsplassen der man kommer ned fra turen.
Telefonen min tok en oppdatering på natta, så vekking ble det ikke....Elisabeth våknet 0645 og vi heiv oss ut i bilen med soveposer og alskens hengende ut fra baggen.
Regnet da vi starta, men avtok da vi kom inn opp på flata på nedsiden av Blånebba. Over kanten på neste bratta kunne vi se blå himmel- så værmeldinga stemte bra den!
Venninnen har litt høydeskrekk. Men hun var tøffere enn toget og bet tennene sammen og knota seg opp kjettingpartiene. Jeg må innrømme at jeg synes det er litt ubehagelig når noen jeg går sammen med blir litt stive av litt redsel- og ikke er mottagelig for råd om forflytning av hender og føtter. Jeg burde kanskje gått bak, og ikke først- men der og da trodde jeg at hun fikk med seg og fulgte med på hvor jeg satte føtter og hender.
Men det er veldig fint å se mestringsfølelse- jeg vet jo hvor god den er :)
På en så flott søndag, var det merkelig lite folk. Kun tre joggere tilsammen som tok oss igjen- ellers ingen. Møtte en jogger motsatt vei, og ellers ingen før vi kom til Nesaksla. Der var det derimot flere som hadde tatt veien opp.
Møtte en gutt som ikke hadde fått med seg at han hadde misset rampestreken- han måtte kommet vinterruta opp- man kan jo ikke unngå å se rampestreken på vei opp?
Apropos Rampestreken- da vi kom dit var jo Lauritzen og co der, og Trinesen fikk endelig bilde med ham og Ødegård, kult :)
Jeg gikk denne turen tidligere i år også- og var da ødelagt i knær i en ukes tid etterpå. Denne gangen brukte jeg staver hele turen, unntatt i steinpartiene opp, og i tillegg tok jeg på med joggesko og knevarmer på nesaksla.
Berget utrolig bra-og idag er knærne fine! Staver har jeg trøblet med å bruke før, men må vel bare innse at det må jeg fortsett med.

Glemte å både slå på og slå av tracking, men vi startet 0725 og var nede 1400. 6 timer og 35 min på tur.
Velfortjent burger på Dombås på veien hjem!

Benutzerkommentare

Ble lengre enn langt turen :)

Geschrieben von JohnTiger 02.09.2019 21:08

Glemte du å slå av trackingen igjen :)

Sv: Ble lengre enn langt turen

Geschrieben von TRefsnes 02.09.2019 22:37

Alt som normalt :D

• +

Sv: Sv: Ble lengre enn langt t

Geschrieben von JohnTiger 06.09.2019 10:25

Bra jobba! :)

Geschrieben von JohnTiger 02.09.2019 21:05

Ingen Peakbookelementer registrert? :)

Sv: Bra jobba! :)

Geschrieben von TRefsnes 02.09.2019 22:37

Den registrerer ikke elementene lengere og jeg vet ikke hvorfor.

Noen ganger registrerer den noen, men ikke alle.

Noen ganger ser jeg på appen at den har registrert elementer, men når den lagres, er de ikke her.

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.