Isbolen (Steinkjer 35/40) (02.03.2019)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Vesterdalen (155m)
Ascents Isbolen (368m) 02.03.2019

Kjørte etter E6 nord for Steinkjer. Like før Kvam ved Ho er det skiltet Meldal til venstre. Kjørte opp mot Guin for å se etter parkering, men det hadde kommet 20 cm med nysnø av den klabbete sorten, så det var ikke brøytet parkering noen steder. Fortsatte mange høydemeter ned forbi Meldal og Vesterdalvatnet og etter Dalbygdveien. Ved innkjøringa til gården Vesterdalen var det brøytet en stor plass, så jeg parkerte der. Det var tungt skiføre og starten ble litt kronglete for meg, men jeg kom inn på en traktorvei som jeg fulgte et bra stykke oppover. Jeg måtte av med skia en meget bratt stigning, men resten var litt opp og ned men greit. På toppen er det en trigpunktbolt med fester. Turrennet Isbolrennet går i dette området, men jeg tviler på at de går innom toppen. Fuktig luft og dårlig sikt i dag, men ingen nedbør.

Jeg kom fra E6 og Meldal
På tur mot toppen av Isbolen.
Utsikt mot Dalbygda
Trigpunktbolten med fester på toppen av Isbolen