Stutehaugen (13.02.2019)

Geschrieben von SunnivaR (Sunniva) GSM

Startpunkt Skar i Maridalen (180m)
Endpunkt Skar i Maridalen (180m)
Tourcharakter Tourenskilauf
Tourlänge 2h 31min
Entfernung 9,6km
Höhenmeter 334m
Besteigungen Stutehaugen (466m) 13.02.2019 11:39
Besuche anderer PBE Skar parkeringsplass (180m) 13.02.2019 10:18

Sakteski i Maridalen

En vakker dag i februar, sol og føhnvind på 6-7 varmegrader. Dagens mål var Stutehaugen, Skiløypa fra Skar til Øyungen og opp til venstre. Siden en stor del av turen var off-piste, hadde jeg planlagt å gå hele veien opp med feller. Jeg har ennå ikke funnet en løsning på kombinasjonen klisterføre og feller. Det er litt enten eller, men det går grusomt sakte med fellene på.

Fra Øyungen var det et tidligere oppkjørt scooterspor helt til Fagervann, deretter fulgte jeg stien rundt nordenden av vannet, og til slutt målrettet over et stort hogstfelt og de siste metrene opp til toppen. Ikke så mye utsikt på toppunktet, men på hogstfeltet på sørsiden var det nå blitt utsikt til Tryvannshøgda/Tryvannstårnet.

Tok av fellene nedover igjen. Deilig på hogstfeltet, litt mer utfordrende med alle sporene i scooterløypa! Til slutt var det hockey nedover langs Skarselva som rant åpent. Lyden av Stutehaugen er for meg lyden av Skarselva, noen kjøttmeiser som priset våren og vinden som suste i trærne.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.