Ramstadvarden og Sjurlihornet (14.08.2018)

Written by gedded (Fredrik Gedde-Dahl) GSM

Ascents Ramstadvarden (962m) 14.08.2018
Sjurlihornet (832m) 14.08.2018
Visits of other PBEs Årsetsætra parkering (202m) 14.08.2018 11:49

Etter Dalegubben og Store Brekketind dagene i forveien hadde jeg planlagt en hviledag i dag, men våknet opp til finvær og kjente det fortsatt var noe trøkk igjen i beina. Valget falt på Ramstadvarden og Sjurlihornet for å gjøre et lite innhogg på Sykkylven pf100-lista.
Kjørte til Årsetsætra og fulgte god sti oppover mot Årsetvatnet. Var litt usikker på hvilket veivalg jeg skulle gå for videre, endte med at jeg fulgte stien videre innover, men hadde kanskje vært bedre å gå opp i terrenget og gå like sør for Svartevatnet?
Skjønte etter hvert at stien ikke ledet til toppen, ble derfor bushing opp i skogen. Mye tett kratt enkelte steder så det var digg å komme over tregrensa. Kort og grei pause på toppen før jeg fortsatte ned sørøst mot neste mål. Kom meg etter hvert opp igjen og fulgte videre mot Sjurlihornet på sporadisk sti/dyretråkk. Noe multer her og der. Liten varde på toppen. Er naturlig nok ikke den mest populære turen i område! Fortsatte så et lite stykke tilbake før det ble bratt ned mot Årsetvatnet. Greit med tørre forhold ned grasset her, kan fort bli sleipt her ser jeg for meg!
Vannstanden var lav så jeg fulgte vannkanten hele veien mot demninga, effektivt og fint. Kom så inn på stien igjen og løp ned mot bilen igjen.
Veldig grei tur, men litt blind på utsikt denne dagen etter turene dagene i forkant.