Måneformørkelsesjakt på Store Åråhovde (27.07.2018)

Geschrieben von gedded (Fredrik Gedde-Dahl) GSM

Tourcharakter Bergtour
Karte
Besteigungen Store Åråhovde (1.001m) 27.07.2018

Etter å ha plutselig kommet på at i dag var dagen for måneformørkelse, og med 15 min til den skulle starte fikk alle 4 fart i beina. Vi tenkte det ville være ekstra kult å se den fra en topp for ekstra oversikt. Det vi hadde glemt var å sjekke når månen skulle bli synlig + at det lå et lite lag med dis/tåke i horisonten. Uansett, vi raska sammen noe øl i en sekk og løp oppover. Grei hjerterytme på toppen. Tok det med ro og venta på månen mens vi nøyt solnedgangen. Satt i lang tid uten noe resultat. Begynte å bli mørkt og fremdeles ingen måne å se. Startet så på returen uten fangst. Glemte bort hele greia den neste timen før vi plutselig så den igjennom trærne fra hytta, så da ble det måneformørkelse allikavel.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.