Sykkeltur i Nordmarka med gutta (17.07.2016)  6

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Start point Stryken (250m)
Endpoint Samme (250m)
Characteristic Bike trip
Ascents Kjerkeberget (630m) 17.07.2016 12:46
Branntjernhøgda (641m) 17.07.2016 14:25

KJERKEBERGET 631 MOH - REPRISE

Ingen bilder fra turen ble tatt da jeg hadde mobilen i en lomme på armen. Vi ble etterhvert en kvartett som la ut på en drøy og fin søndagstur i Nordmarka. Møttes på Stryken før kirketid og la i vei på stålhester av ymse verdi. Jeg hadde den klart tyngste sykkelen og var ikke redd for hvor jeg parkerte den underveis. Det ble reprise på første etappe for meg nemlig Kjerkeberget. Sykkelturen inn til Sandungen gård måler 12.5 kilometer og etter det venter 2 km blåmerket sti opp til den gamle brannvakthytta som nå er i privat eie. Her inntok vi litt mat før vi returnerte på stien. Litt duskregn fulgte oss de første par timene av dagen men etterhvert ble det oppholdsvær.

BRANNTJERNHØGDA 641 MOH - LUNNER KOMPLETT

Tilbake ved syklene og dagens andre etappe var igang. Vi dro nordover forbi Katnosdammen og til den lille blindveien rett nord for toppen. Hit var det en snau mil med mest slakt oppover. Turen til Branntjernhøgda startet på traktorvei og endte opp i høyt gress men ok terreng. Toppen var meget beskjeden men et markert høydepunkt inne i skogen var det. Litt energiinntak før returen til syklene.

Nå venten sjarmøretappen, utforkjøringen til Stryken hvor vi parkerte. Heftig nedoverbakke og ble dyktig sliten i hendene. Takk for turen til Kristian, Terje og Vegard (ingen Peakbookbrukere men Terje er på gli ! )