Nautgards turen (03.07.2016)

Veslnubben (2,055m) 03.07.2016 16:27
Aust for Austnubben (2,020m) 03.07.2016 16:50
Austnubben (2,049m) 03.07.2016 17:00

Nautgardsrunde med mamma og pappa

Stor jubel for liten topp. På Aust for Austnubben.
Jeg og pappa på Austre Nautgardstinden.

I dag ville mamma også være med på tur. Det blei jeg veldig glad for. Jeg var endelig frisk etter den føle Rondaneturen og klar for ny tur.
Siste biten til Storkroken fikk jeg sitte på fanget til pappa og styre bilen. Det var kjempegøy. Så gikk vi. Det blir litt mer skravling når mamma er med, så jeg koste meg. Været var ikke så bra, men det gjorde ikke noe.
Vi tok en pause et sted og gikk opp en lang bakke og til slutt kom vi opp i tåke og så til første topp som het Nautgardsoksla. Jeg skulle prøve Appen til Peakbook i dag, men den hadde ikke virket før nå, så jeg fikk alt for få kilometer!
Etterpå gikk vi til Nautgardstinden. Her blei det mer og mer nysnø! Jippii! Det var fint og innimellom kom også sola. Nå blei mamma sliten. Vi hadde en liten pause på toppen før vi gikk ned på masse morsom snø til neste topp.
Jeg elsker å planlegge og på denne turen planla jeg alt mulig med mamma og pappa. De er lette å planlegge med når vi er på tur, nesten så de kan overtales til alt mulig rart.

Vi gikk videre og litt før Stornubben tok vi en lang pause i sola.

Etter Stornubben så vi reinsdyr og så føk vi over Veslnubben før jeg og mamma gikk på en morsom rød knaus som kalles øst for Austnubben. Dit gikk ikke mamma fordi hun har vært der før, men jeg og pappa klarte å komme til Austnubben før henne likevel.

Til slutt var det en lang bakke nedover med veldig mye stein. Den likte vi ikke og det tok lang tid og var slitsomt.

Fint å komme til bilen også.

Vi så mange kuer, mange reinsdyr, mange fjellblomster, noen heilofugler, noen morsomme snøspurver, rypefugler og en heipiplærkebarn, og jeg fikk 7 nye 2000-topper!

Flere bilder

Kart

Turen blei litt kort for meg for appen ville ikke starte i starten.

Gratulerer

Written by Atomsilda 03.07.2016 22:42

Grattis igjen med nye topper Linn Therese! Nysnø på toppene...og sikkert litt surt vær, men det fikser jo du bra!