Skjerdingfjellet (22.08.2015)

Geschrieben von trollheim1 (Hallvard)

Startpunkt Kårvatn (203m)
Bewegungsschnitt 0,0km/h
Entfernung 17,9km
Höhenmeter 1.449m

Turfølget i TT`s regi startet med bil fra Kårvatn og kjørte et lite stykke vestover til sti-start mot Innerdalen. Flott vær med god temperatur. Fulgte sti opp til 900 moh,og startet oppstigningen til Skjerdingfjellet som ligger nord på fjellet. Litt løs småstein oppover, så et følge på flere må være oppmerksomme på løs stein.

Så starter det morsomme: Traversen over 22 småtopper i tur og orden, litt småkliving og bratt ned på begge sider.

Anbefaler ikke denne turen i vått vær, noen partier med sva bør passeres i tørt vær. Siste kneik opp til selve Skjerdingen ble passert noe mot vest, der ble det sikret med tau.

De som er vant til bratt lende kommer nok opp uten tau.

Mot Snøfjellet og Snøfjellet NV
Mot sørryggen på Snøfjell

God og lang pause på toppen, før nedstigning SV i ura ned til Bjøråskaret og retur langs stien over Midtryggen og ned i dalen. God mat og drikke på kvelden hører med. Flott tur og flott turfølge.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.