Skjerdingfjellet (22.08.2015)

Written by trollheim1 (Hallvard)

Start point Kårvatn (203m)
Ascents Skjerdingen (1,519m) 22.08.2015
Skjerdingfjellet (1,465m) 22.08.2015
Start date unknown
End date unknown

Turfølget i TT`s regi startet med bil fra Kårvatn og kjørte et lite stykke vestover til sti-start mot Innerdalen. Flott vær med god temperatur. Fulgte sti opp til 900 moh,og startet oppstigningen til Skjerdingfjellet som ligger nord på fjellet. Litt løs småstein oppover, så et følge på flere må være oppmerksomme på løs stein.

Så starter det morsomme: Traversen over 22 småtopper i tur og orden, litt småkliving og bratt ned på begge sider.

Anbefaler ikke denne turen i vått vær, noen partier med sva bør passeres i tørt vær. Siste kneik opp til selve Skjerdingen ble passert noe mot vest, der ble det sikret med tau.

De som er vant til bratt lende kommer nok opp uten tau.

Mot Snøfjellet og Snøfjellet NV
Mot sørryggen på Snøfjell

God og lang pause på toppen, før nedstigning SV i ura ned til Bjøråskaret og retur langs stien over Midtryggen og ned i dalen. God mat og drikke på kvelden hører med. Flott tur og flott turfølge.