Kyrkja i Jotunheimen (19.09.2014)

Written by Karina GSM

Ascents Kyrkja (2,032m) 05.10.2014
Kyrkjeoksle (1,843m) 05.10.2014

Første tur over 2000 meter !!!

Kyrkja er et fjell i Lom kommune i Oppland. Det har en høyde på 2 032 meter over havet og er det 166. høyeste fjellet i landet av fjellene med primærfaktor på minst 50 meter.
Våkna til en fantastisk dag på Leirvassbu. Etter en koselig frokost med utsikt opp mot Kyrkja, ble det smurt matpakke og termoser ble fylt opp.
Startet turen med ett reisefølge på seks, yngste person var 6 år, og av den grunn hadde ikke de to minste damene som mål å nå toppen. Men vi valgte å danne baktropp.
Fint skue i Jotunheimen.. garantert ikke siste gang her..
 Familien Sandnes-Olsen i god driv!

Mens vi så resten av reisefølget på tur opp brukte vi tida på å bygge varder.

Sterk !
 På tur ned møttes våre veier, og Rune tilbydde seg å bli med opp igjen... jeg var veldig rask til å takke ja...
 Kyrkja x 2 en og samme dag :)

Resultatet ble altså topptur på alle voksne denne dagen :) :) Fantastisk fjell!

Rett og slett en solskinnsdag i Jotunheimen på alle vis!

Kyrkja , bilde tatt to dager senere:

Tur

Written by miombo 05.10.2014 21:22

Som alltid fine bilder Karina, bare hyggelig å ta den ekstraturen og æ trengt trimmen.