Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

So far I'm not a Peakbook-friend of anyone.

Collected lists

Nydelig høsttur til Blåbrebu (810 moh)

06.10.2019
7:05h
16.4km

For en fantastisk flott tur til Blåbrebu - altså både den gamle hytta (nå sikringsbu) og den nye. Blåbrebu er lokalisert i Ålfotbreen Landskapsvernområde. Jeg fikk med meg ei venninne på turen. Vi gikk opp fra Grøndalen i Norddalsfjorden og til Blåbrebu, tur retur. Det er ingen dekning fra du kjører inn i Sundalen, så det er greit å vite om man skal dit. Det er greit merket likevel og du følger tydelig sti, berg og rød merking samt varder. Vær obs på at tåka kan komme brått på der oppe. Denne turdagen hadde vi bare blå himmel og sol, knapt noe vind og nydelig terreng å gå i. Det sies at Grøndalen er Norges våteste dal, men det kunne vi ikke merke den dagen vi gikk der :D Blåbrebu er ei ubetjent hytte som eies av Flora Turlag. Må virkelig anbefale en tur opp der - og >>>

Hengekøyekos og kveldsmat i solnedgangen

23.09.2019
Hike

Vi nyter et fantastisk vær for tiden - en herlig blanding av sol og varme og klar høstluft. Når man sitter på en kontorstol det meste av dagen, så gjør det utrolig godt å komme seg utendørs det være seg fjelltur, vandring i skauen eller som denne kvelden... Hengekøyekos og kveldsmat i skogen med panoramautsikt til en vakker solnedgang i havet :)

Topptur til Smylmedalsegga/Blånipa/Eimhjellenipa i Naustdal

21.09.2019
5:00h
15.4km

Blånipa ble besteget for første gang lørdag 21.9 i et fantastisk høstvær. Gikk alene og nøt sol og stillhet oppe på platået. For et landskap og utsikt, for en herlig tur :) Jeg startet og sluttet turen fra Trollstova på Ramsdalsheia . Om du syns stykket fra Trollstova er vel langt, så er det en kortere tur om man starter fra Tuftedalen på Naustdalssiden av fjellet.

Kollegatur: Aurlandsdalen

14.09.2019
5:00h
21.3km

Årets kollegatur og turmål var Aurlandsdalen. Den innfridde! Vi bodde på Østerbø Fjellstove og fikk full oppvartning. Herlig vertskap :) Lørdagen startet vi kl 08:00 for å gå klar uværet som var meldt på ettermiddagen. Vi fikk en nydelig tur i høstvær ned Aurlandsdalen og til bilene som ventet i Vassbygdi. Deretter dro vi til Flåm for mer moro der ;) Det ble knipset mye underveis, men her er noen glimt fra en ubeskrivelig vakker vandring :)

Hatlesetnipa etter jobb

27.08.2019
6.2km

En fin tur i fjellet etter jobb. Ut og nyte sola :)

Perfekt turmål til en småsyk kropp - Uførefjellet! :D

25.08.2019
Hike
1:45h
6.1km

Uførefjellet er en fin tur i godt terreng. Man får en super utsikt selv om høydemeterne ikke er de største. Jeg var småslakk og hanglet. En super tur å svette ut litt på :)

Jr inviterte til tur

12.08.2019
1:00h
3.6km

Ingenting er kjekkere enn når man blir invitert på fjelltur - spesielt ikke når det er barna som gjør det :) Jr spilte fotball hele dagen og slo likevel til med invitasjon til mora senere. Jeg slapp alt jeg hadde i hendene og vi stakk avgårde. Herlig tur og med det beste selskap. Får mange fine samtaler ute på tur.

Eikefjordstøylen - Hovlandsstøylen - Nipevatnet - Skreene

09.08.2019
2:47h
10.7km

Etter ei hektisk jobbuke var det helt knall å komme seg opp i fjellet og vandre i sol og sommertemp. Jeg prøver å gå Flora Turlag sine 15 turer i den årlige Turtrimmen. Skreene var nytt turmål for meg - selv om jeg har vært like oppi der tidligere. Turen gikk fra rasteplassen ovenfor Eikefjord til Eikefjordstøylen - Hovlandsstøylen - Nipevatnet - Skreene - Nipevatnet - Hovlandsstøylen og til rasteplassen igjen. Jeg vurderte å stikke oppom Flatenipa siden jeg først var der oppi, men det ble med det denne gangen.

Hatlesetnipa etter jobb

08.08.2019
2:15h
6.3km

Ut på tur i finevært etter jobb. Denne gangen fikk jeg en turkompis på Fløgen - en hoggorm som var ute og koste seg som i sola akkurat som meg :P Endelig blinkskudd ^_^ For en herlig avkobling i fjellet. Helt stille. Traff 2 Naustdølinger på toppen og ble sittende der vel og lenge i kjekt selskap.

Storehaugen på Fanøya

17.07.2019
Walk
0:45h
1.6km

Fanøya er ei vakker øy i skjærgården utenfor Florø. Flora turlag har Storehaugen/Storehåjen blant sine 15 turer på årets liste i Turtrimmen. Jeg tok med meg to spreke jenter på øyatur med "topptur" og premiering på Fanøya landhandel :D