Peakbook-Friends

So far I'm not a Peakbook-friend of anyone.

Mastravarden

28.11.2021

Vi parkerte ved husene på Haugvaldstad og gikk opp til hovedveien. Derfra gikk vi på gårdsvei og senere merket løype til toppen. Fint, klart vintervær med fin utsikt. Nedover fulgte vi en sti mot Finnasand. Da vi kom ned til veien, fulgte vi den tilbake til Haugvaldstad.

Storvarden

28.11.2021

Vi parkerte ved brua mellom Idsal og Idse. Vi gikk først i retning Tangen forbi huser og gårder og etter hvert hytter. Derfra fulgte vi skogsvei mot Storefjellet og Storeur. Flott utsikt mot vest og sør. Videre gikk vi på stier mot Storevarden. Bare litt utsikt mellom trærne. Vi fulgte stier og senere vei mot Kjeksevåg og gikk veien tilbake til brua.

Kjølleknuten

21.11.2021

Flott høstvær. Tur med familien fra Veraland.

Lauvåsen

31.10.2021

Ny dag med gjenvisitt til en topp som vi ikke har besøkt på flere år. Fra parkeringsplassen på Holtahei fulgte vi veien østover. Fra Lauvåsvatnet fulgte vi merket sti til toppen. Flott utsikt mot Årdal og Boknafjorden. Retur om Vestre Lauvåsen.

Moslifjellet

30.10.2021

Endelig brukbart høstvær. Det er mange år siden vi var på Moslifjellet, så da passet det med et gjensyn. Vi parkerte ved Prekestolhytta og fulgte stien til Krogabekkmyra. Derfra gikk vi opp merket sti til Moslifjellet. Fin utsikt, men sur vind. Tilbake gikk vi på den merkete stien litt lenger vest og kom ned til Prekestolstien rett oppfor parkeringsplassen.

Plomreidnuten

17.10.2021

Tur fra Valskår og Vatndalsnuten. Da vi kom ned til Vasstølen (Helganes), fulgte vi tråkk direkte mot Plomreidnutem. Vi gikk opp til toppen på østryggen. Varden står ikke på toppen og det er flere nokså jevnhøye topper som må besøkes. Flott utsikt til Hylsfjorden og bl.a. Lingvong. Vi gikk tilbake til Vasstølen og derfra over Tveitaskardet til Hylsliane. Veien over Tveitaskardet og tilbake til stølsveien fra Valskår var tunggått. Etter hvert ble det mørkt og vi var fornøyde da vi endelig så igjen husene på Valskår.

Vatndalsnuten

17.10.2021

Tur fra Valskår. Vi fulgte stølsvei nesten til Vasstølen. Ved de dyrka markene før Vasstøl fant vi brubare bakker opp til toppen. Litt snø. Flott utsikt mot bl.a Kvilldal, Vinjanuten og Plomreidnuten. Fra den nordere toppen var det utsikt mot Hylsfjorden. Vi gikk ned til Helganes-Vasstølen og videre til Plomreidnuten.

Navarsheia

09.10.2021

Vi kom fra Skineldvatnet via Lussirinda. Ujevnt Dalane-terreng som som hadde blitt enda mer humpete av storfe. Flott varde på Navarsheia. Vi gikk tilbake vest for Heiingsvatnet og Fiskelivatnet.

Lussirinda

09.10.2021

Tur fra Skineldvatnet. Vi fulgte sti vest for Skineldvatnet og øst for Fiskelivatnet. Utsikt mot Skykula og Navarsheia. Vi fortsatte sørvestover mot Navarsheia.

Kvannenuten

26.09.2021

Vi kom fra Hakasakkegga og gikk nordvestover. Først gi vi nokså bratt ned fra eggen. Vi fortsatte på ryggen mellom Reinsfossvatnet og Ramnafjellvatnet. Ved Svortetjønn kom vi inn på merket sti som vi fulgte st lite stykke før vi svingte inn på stien forbi Svandalsvatnet. Ved Svandalsvatnet gikk vi bratt opp mot nordøst. Da vi var oppe på høyden, gikk vi nordøstover mot toppen. Fin topp me god utsikt mot Etnefjellene, Hustveitsåta og Bordheia. Vi gikk ned fra fjellet samme vei som vi kom opp. Da vi kom inn på merket sti, fulgte vi den til skisenteret i Svandalen.