Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

So far I'm not a Peakbook-friend of anyone.

Collected lists

Langeliheia

28.11.2020

Tur fra veien mot Blåsjøen. Grei oppstigning, dels på stier. Flott varde og flott utsikt mot heiene på Gullingen og bl.a. Napen (hvit av snø) og Napungen (svart og snøfri).

Helgelandsåsen

28.11.2020

Liten ettermiddagstur fra veien like øst for Tveit. Utsikt mot bl.a. Natlandsnuten, Kleppsnuten og Erfjord.

Sørafjellet

21.11.2020

Tur fra Li. Fra Høgafjellet gikk vi opp på Sørafjellet. Frisk vind, men fin utsikt. Vi fortsatte sørover.

Høgafjell

21.11.2020

Sur helg, men litt opplett midt på dagen. Mye vind fra sørvest. Tur fra Li til toppene øst for senderen på Lifjellet. Gikk av fra veien oppe i bakkene, rundt Høgafjelltjørna og opp til toppen. Fin utsikt. Videre gikk vi mot Sørafjellet.

Sør for Sørafjellet

21.11.2020

Fra Høgafjellet og Sørafjellet fortsatte vi sørover. Mye vind og fin utsikt fra toppen. Vi fortsatte sørover til stien fra Dale mot Lifjellet.

Havråsen

14.11.2020

På hjemvei fra Kleivaland stoppet vi den krappe svingen under Havråsen. På skogsvei og hjortetråkk kom vi oss opp til toppen. Ikke så mye utsikt å skyte av, men vi så litt av Vormedal og Vikestølheia.

Vikestølheia

14.11.2020

Litt fint vær i alt gråværet ga oss muligheten til en tur fra Kleivaland. Vi startet på stien mot Melands Grønahei, men svingte ganske snart inn på traktorveien mot Vassbotnvatnet. Vi fortsatte på sti på nordsida av Vassbotnvatnet. Så svingte vi opp stien til Vikestøl der vi hadde en matpause og nøt utsikten. Da var det kort vei opp til den fine varden på Vikestølheia. Fint vær og fin utsikt mot bl.a. Napen, som var ganske hvit, Gullingen, Ramsfjell og Fjellsenden. Vi gikk en runde på heia, bl.a. til trig-punktet, før vi gikk samme vei tilbake. På hjemveien var vi borte og så på utsikten mot Ritlandskrateret.

Saueheia

08.11.2020

Tur fra Gullingen. Vi gikk opp Stavastølvegen og fortsatte inn Stavastøldalen på skogsvei og sti. Vi fulgte stien til Skutestølen og gikk opp Skuteskardet - sannsynligvis ikke den lureste veien. Fra toppen av Skuteskardet gikk vi østover på en hylle til vi var over Skutestølen. Derfra fant vi en nødlet vei til toppen. Flott vær de vi kunne sitte lenge på toppen og nyte utsikten. Vi toppen gikk vi ned på nordsiden av Saueheia til Tjøstheimskartjørna og krysset dalen nord for tjernet før vi fortsatte mot Bøljanuten.

Bøljanuten

08.11.2020

Vi kom fra Saueheia og gikk opp Bøljanutbrotane til toppen av selve Bøljanuten. Fra Bøljanuten passerte vi en liten dal før vi gikk opptil toppen av Midtnuten/Bøljanuten fra nordøst. Flott utsikt bl.a. mot Reinsnuten og Napen. Fra Midtnuten gikk vi ned i Djupaskardet. Her fulgte vi god sti videre til stien til Reinsnuten. Vi gikk ned stien til Reinsnuten til Stavastølen og fulgte veien ned til Gullingen.

Tjøstheim-Bøljanuten

08.11.2020

Vi kom fra Saueheia. Krysset nord for Tjøstheimskartjørna og fortsatte østover i Bøljanutbrotane. Da vi hadde passert et område med flere glatte svaberg, svingte vi nordover i lyngheia helt til toppen. Dalføret i Suldal lå i tåka, men Det var flott utsikt i alle retninger. Vi fortsatte mot Midtnuten.