Peakbook-Friends

So far I'm not a Peakbook-friend of anyone.

Sjursfjellet

16.03.2024

Vi gikk på merket sti fra Limavatnet, over Eikefjellet og videre til Sjurstjørna. Fra speiderhytta gikk vi nokså dirkete mot fjellet slik at vi kom opp på cestsida av toppen. Fin, liten topp med utsikt mot Bjelland og Indre Gjesdal. Vi gikk tilbake til Limavatnet samme vei som vi kom opp.

Eikefjellet

16.03.2024

Tur på gårdsvei og sti fra Limavatnet. Flott utsikt på toppen mot Indre Gjesdal og Limavatnet. Vi fortsatte på merket sti mot Sjursfjellet.

Tverrlinuten

16.03.2024

Liten tur fra Seldalsveien. Vi gikk opp på sørsida av bekken fra Tjoatjørna. Opptråkket terreng. Fra tjørna gikk vi opp ryggen direkte mot toppen. Flott utsikt mot Oltedal og Oltedalsvatnet. Vi gikk ned samme veien som vi kom opp.

Vennskapshyttå

11.03.2024

Liten tur i dag fra Bosteberget med rundtur rundt Lundsneset.

Synesnutane

10.03.2024

Tur fra Sælandskogen. Vi gikk på stien gjennom Uradalen og fram til Bjørnalia. Fra Bjørnalia gikk vi rett opp bakken sørøstover mot Synesnutane. Flott utsikt mot Engjavatnet, Jæren og mot Skårlandskula. Vi fortsatte turen nedover bakkene til Bjørnalia.

Bukkaknuten

10.03.2024

Vi kom fra Synesnutane og Bjørnali. Fra Blåfjell gikk vi over Sælandsfjellet mot Bukkanuten. Fjellet er ikke så i ponerende, men utsikten er flott. Vi gikk ned veien til Sjelset og videre til Sælandskogen.

Øksnabøknuten

10.03.2024

En kort innom denne lille toppen på vei mot Egersund. Finere vær i dag enn da vi var her for 5 år siden. Fin utsikt mot Tengesdal, Helvik og Egersund.

Kontrari

10.03.2024

Vi parkerte ved Åsenveien og gikk oppover i skogen på merket sti. Lite utsikt før vi kom til toppen. Der var det brukbar utsikt nordover. På tilbakeveien gikk vi oppom Fløyfjellet (sørsida av fjellet). Der var det flott utsikt mot byen.

Blåfjellet

10.03.2024

Vi kom fra Bjørnalia og opp lia mot Sælandsfjellet. Da vi kom opp på høyden, gikk vi en del opp og ned sørvestover mot Blåfjellet. Fantastisk utsikt over Jæren fra toppen. Vi gikk tilbake over Sælandsfjellet i retning mot Bukkaknuten.

Varden Eigerøya

09.03.2024

Tur fra Eigerøy skole. Stien var noe vanskelig å finne bak skolen. Men etter hvert kom vi inn på tydelig merket sti mot toppen. Fin utsikt fra denne nakne kollen.