Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

So far I'm not a Peakbook-friend of anyone.

Collected lists

I haven't joined any lists yet.

Bitihorn

10.07.2018

Turen startet fra Båtskardet, og går mer eller mindre rett opp. Med to 11 åringer med på turen syntes vi det ble litt for risikabelt å gå ned samme vei, så vi valgte en annen vei ned igjen. Vi møtte mange på vei opp og ned denne veien. Utsikten var enestående hele oppturen. På toppen var det mange som hadde kommet opp fra Bygdin, og her spiste vi litt før vi gikk ned igjen. Vi valgte å følge en sti over fjellryggen sørvestover. Denne viste seg å nærmest ikke eksistere, og det ble litt tyngre enn vi håpet på. Vi måtte også forsere et par litt bratte skrenter på vei ned. Turen ned igjen ble drøyt 4km i luftlinje, og tok ca 3,5t med pauser. Vi hadde en flott tur!

Holmevassnatten

09.08.2014

Vi la i vei klokka 14.00 fra parkeringsplassen ved Hellebekk. Det var brukbart vær, men meldt regn til kvelden. Vi møtte endel mennesker i løpet av den første kilometeren, men så avtok det. Vi hodt mot kulpen mellom Drotninggutunatten og Holmevassnatten og skar nordover da vi nådde den. Underveis dukket det opp endel lemmen. Først passerte vi den søndre toppen, etter en kort oppstigning. Så gikk vi mot den nordre toppen. Først 45 høydemeter ned, så opp igjen mot varden på toppen. Der tok vi fram dragen og fløy litt før maten. Etterhvert begynte himmelen å bli faretruende mørk, så vi vendte nesa nedover igjen. Vi valgte en ganske rett linje ned mot Hellebekk, og var nesten halveis tilbake da det begynte å regne. Da vi kom til parkeringsplassen igjen var klokka nesten seks, >>>

Drotninggutunatten

26.07.2014

Vi gikk opp fra Hellebekk. Turen opp og tilbake var ca 7km. Amalie(7) skrev seg inn i boka for andre gang. Første gang var i fjor. Været var strålende, men turen tok lang tid fordi vi ble heftet av masse modne molter :-) Så endel lemmen på turen.

Tur til Linnekleppen

09.06.2014
Characteristic:
Hike
Distance:
7.0km

Turen startet fra parkeringen Langs RV124. Det var 23-24°C da vi startet og lite vind i skogen. Vi tok oss god tid opp. Utsikten fra tårnet var fenomenal. På veien tilbake stoppet vi ved et badevann, og var nede ved bilen igjen omkring 17:30.