Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

So far I'm not a Peakbook-friend of anyone.

Collected lists

Hardhausen 828moh

09.09.2023
8:45h
11.5km

Vi startet litt sør før Kåsastølen og fulgte tydelg sti innover til vi var forbi Kvernavatn. Deretter gikk vi av stien og videre over landtunga mellom Kvernavatn og Rundatjørna. Her var det mye dyretråkk og lett å gå. Vi valgte nå å teste ut om det var mulig å gå rett frem og mot venstre oppover lia. Dette gikk greitt men var tildels veldig bratt. Her valgte vi den mer vanlige veien ned igjen. Videre gikk vi innover og tok opp lia like før vi kom til Storlitjørna. Her gikk vi opp og besøkte toppen på 809 meter før vi gikk bort til Hardhausen. På vei ned igjen oppdaget vi at det er delvis nødlet nedover lia. Når vi skulle ned Breiaskaret oppdaget vi at det også her var delvis nødlet en grei sti nedover. Breiaskaret var forøvrig eneste stedet det var tendenser til utfordrende >>>

Steinknuden

Hillwalk
41:35h
45.1km

Tok turen sammen med olgamariet (Olga Marie Torsvik) . Fredagskvelden startet vi fra Ådneram og syklet (nesten) inn anleggsveien til Duge kraftverk før vi satte opp teltet. Veien er asfaltert og forholdsvis lett å sykle. Neste dag syklet vi de siste 2 km inn til kraftverket og gikk derfra på merket sti forbi Grautheller og nesten helt fram til Fitjaknuten. Det en må være oppmerksom på er at T-merket sti og sti avmerket på kartet (pr nåværende) ikke har samme trase på deler av turen. Siste kilometeren gikk vi i lettgått terreng opp til toppen. Vi var svært uhelgdige med været ettersom det skyet til og småregnet siste stykket, vi gikk dermed glipp av utsikten og hadde det travelt med å komme oss hjemover. En time senere fikk vi igjen sol og fint vær på vei tilbake mot Grautheller. Det er ca 8 km i fra Duge >>>