Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

So far I'm not a Peakbook-friend of anyone.

Collected lists

I haven't joined any lists yet.

Slettfjellet

10.04.2022

Tromsdalstinden

09.04.2022

Storkalkinn

01.04.2022

Helgheim Challenge 14

24.09.2014

Vi møtte i klasserommet kl 08.00. Der stod vaktmester Helge, som fortalte oss at Hendrik hadde fått sitt årlige raserianfall og var på yogatime for å roe seg ned. Samtidig sitter Are ved siden av og kjemper for å holde maska. Til slutt klarer han ikke mer, og forlater rommet med et lurt smil. Helge deler oss inn i 3 lag med 4 på hvert som skal hjelpe han med litt opprydning ute. Vi går ut, hvor vi møter Are han gir en lapp til hvert lag. "Dere er hemmlige agenter på oppdrag for politiet i Sogndal. Dere skal ta dere til punktet hvor Bergelvi renner ut i fjorden. Dere skal ta med 2 kanoer, 4 årer og 4 redningsvester. Husk at dere er hemmelige agenter så dere må holde dere skjult, tett inntil land." Vi henter ut utstyret og begynner å padle. Konkurranseinnstinktet slår, >>>

Flatbreen

18.09.2014

Vi gikk fra parkeringen opp til Flatbrehytta (994 moh) via den østre stien. Denne stien var det slakeste alternativet, men 900 hm på 4-5 km blir ikke slakt uansett. Dessuten fikk vi veldig fin utsikt til brefallet fra stien. Opp til hytta brukte vi totalt 2,5 time, selv med 20 min blåbærpause halveis. Fra 12.30 gikk vi bort til Flatbreen for å teste stegjern og isøks, før vi smakte litt på isklatring. Rundt halv 6 gikk vi tilbake til hytta. Vebjørn og jeg bestemte oss for å ta en rask tur opp på Tyskarnipa. Når vi kom ned igjen møtte vi Are, som hadde stoppet for å plukke blåbær. Sammen badet vi i vannet 100 m fra breen. Neste dag gikk vi via breen opp på Kvannholtenipa. Vi gikk i 3 taulag og fikk prøvd oss på det å lede taulag forbi sprekker og snøbroer. Oppe på toppen >>>

Store Haugmelen

14.09.2014

Vi var 6 elever fra Sogndal Folkehøgskule som startet fra skolen kl 10.30. Med strålende sol, vindstille og 20 plussgrader lå forholdene til rette for en nydelig tur. Vi syklet til Dalåker like over Kaupanger på 1 time. Herfra startet vi å gå, først på grusvei noen hundre meter, før vi tok av på stien over Vardaheii på 900 moh. Videre gikk vi ned til Vatnasete på rundt 800 moh før vi begynte den siste stigningen opp mot toppen. Med noen korte drikkepauser nådde vi toppen 2,5 timer etter at vi gikk fra syklene. Ikke uforventet, på en dag som denne, var det andre på toppen. I og med at det nesten var skyfritt hadde vi fantastisk utsikt i alle retninger, spesielt mot Hurrungane og Jostedalsbreen. I fjordene lå det en dis som skapte en eventyraktig steming. Vi nøt lunsjen i solsteiken >>>