Langotuva + HANSARFJELLTRIMMEN (13.07.2014)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point FOSSETRAN
Ascents Langotuva (306m) 13.07.2014

LANGOTUVA.

Kjørte fra Namsos mot Vemundvik. Fulgte skilting mot Salen S. Kjørte forbi Foss, og passerte en bom som aldri er stengt. Lenger inn etter denne veien, ved Røyklitjønna, er det en veibom som er låst. Paserte Ausvasstjønna og like før Ausvatnet går det en veistubb på ca 200 meter inn mot Fossetra. Herfra går det en fin kjerreveg inn mot Sørauritjønna. Etter 1,3 km har Botnan Idrettslag en trimboks for HANSARFJELLTRIMMEN. Det er fine premier i dette trimopplegget.
Ved trimboksen tok vi kursen rett mot toppen. Litt bratt, men på toppen er det 360 graders utsikt. Det er svært tørt i terrenget nå da det har vært 30 grader og stekende sol i mange dager nå. Det var flere branner i dette området i helga. Navnebroren min fra Otterøya var med på denne turen.

Langotuva nærmer seg. Toppvarden kan skimtes
Toppbolten på høyeste punkt
Utsikt mot Auritjønna
Sauene har lagt seg i skyggen mens de venter på gravemaskinkjøreren