Brennfjellet (24.05.2014)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point VED EKORNFOSSEN (138m)
Ascents Brennfjellet (225m) 24.05.2014

BRENNFJELLET

Kjørte ut til Botnan og tok av mot skilting Duna. Kjørte opp mot Ekornfossen og parkerte på ei utkjøring på høyre side. Det er mulig å kjøre mye nærmere dette fjellet, men Namsos Turmarsjforening har en kode for Namsos Rundvandring ved denne veien, så da er det best å gå, så man ikke blir tatt for juks. Jeg gikk videre ned til Novabekken og tok av en gjengrodd traktorvei til høyre. Det var litt krattskog til å begynne med, men det ble fint lenger opp. Det var litt yr og tåke på toppen. Jeg ankom toppen klokka 2230. Det var rester etter et trigpunkt på toppen. Det var også bygd en liten varde. Jeg kom ned til bilen kl. 2300. Med det samme jeg var i dette området kjørte jeg til Utgangsdalen og gikk opp til Utgangsvatnet. Her har Botnan il. ei trimbok i Hansarfjelltrimmen. Denne posten ga 3 poeng, men det var en tur på kun 2 km t/r
Klarer man 60 poeng er det ei fin platte i premie. Etter fem år med 60 poeng vanker det en medalje. Retur til bilen klokka 2400