Tur etter en hard helg (25.05.2014)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Høgenhei (148m) 25.05.2014
Veitåsen (145m) 25.05.2014

Jeg har vært kjøkkensjef for 105 unger og 25 ledere på leir på Kollmyr skole i helgen og var veldig sliten i bein og rygg etter utallige timer på de harde golvene der. Men Kristen var klar for tur og jeg lot meg lett overtale, selv med slitne bein. Plukket da ut to lette 100 m pf topper: Veitåsen i Porsgrunn og Høgenhei i Bamble. Været var fantastisk, sommer i mai!
Vi parkerte på toppen av Brentåsen og fulgte delvis gjerdet og noen små steier og tråkk til toppen av Veitåsen. Ikke noe utsikt å skrive hjem om, men OK å vite at dit gidder vi ikke igjen.
Ned igjen til bilen og så kjørte vi til Storås i Bamble. Parkerte ved et strømhus på toppen av Krabberødveien. Der var også og et eller annet annet hus/bod. Der startet siten. Dennne stien er ikke merket, men går oppover på sva og er svært lett å følge. Litt lenger oppe i lia møter du en blåmerket sti, og denne fulgte vi til topps. Satt og kosa oss helt ute på kanten. Nøt utsikten over de stressende helgeturistene i bilene som rant i retning Oslo på E-18 og var glad det ikke var oss. Solen var deilig og vi kosa oss lenge før vi plukket linjekonvall på vei ned igjen. Sommeren er her!