12.2 km stisykling til Trettekollen 608 moh (19.05.2024)  4

Trettekollen Nordvest (604m) 19.05.2024
Visits of other PBEs Lelangen gapahuk (430m) 19.05.2024
Solvang parkeringsplass (406m) 19.05.2024

Fin tur på stisykkel fra Solvang!

Noen hadde plassert en grønn knapp på toppen nordvest for Trettekollen, så jeg måtte ta turen for å komplettere listen "Alle topper i Drammen".

Nå mangler jeg bare to topper på denne listen i Finnemarka/Drammensmarka nord, mens det står igjen en del i Drammensmarka sør: Konnerud, Mjøndalen og nedover til Svelvik.

Flott vær.

Mange folk ute!

Det var snødekke, noen rester av skiløypen, noen meter av veien rett før der jeg tok av fra veien nedenfor Svarthamnsetra.

Jeg syklet videre oppover til foten av Trettekollen og satte igjen sykkelen under kraftgata og gikk opp på toppene.

Slo av en prat med et par som hadde slått leir og koste seg med bålbrenning ved Lelangen. Bålforbudet gjelder tydeligvis ikke for alle. Det er knusktørt så det støver, så det skal bare en liten gnist til... Får håpe de slukte bålet!

Det var hugget en del skog på strekningen etter Lelangen og ned mot Grunnvannet, men stien var heldigvis urørt.