Reinhagen (08.05.2024)

Visits of other PBEs Beiarstua (130m) 08.05.2024
Reinhagen (500m) 08.05.2024
Tverrånes parkering (100m) 08.05.2024

Vi kjørte mot Beiarstua og parkerte på parkeringsplassen ca 300 meter før hytta. Her er det infoskilt og skiltet mot blant annet Reinhagen. Første del på traktorvei, og så videre oppover på sti. Skiltet der en skal ta av fra traktorvei og opp på sti. Noe snø, men gikk greit å gå på beina første stykket. Stien kommer etterhvert inn på den rødmerkede stien fra Beiarstua og følges ett lite stykke før stikryss med skilt mot Reinhagen. Denne stien er ikke rødmerket, men var for det meste ganske tydelig å se i terrenget med unntak av der den var dekket av snø. Det ble mer og mer snø etterhvert som vi vant høyde og ca 400 meter fra hytta tok vi på oss truger. Hytta ligger veldig fint til. Det er en liten åpen statsskogkoie med to madrasser, noe kokeutstyr, vedovn og utedo. Det var egentlig en køyeseng, men øverkøya var altfor lav å ligge i så den ene madrassen ble plassert på gulvet. Det gikk fort å få varmen i hytta og vi koste oss med litt vedarbeid, kortspill og lesing.

Neste dag våknet vi til yr og lavt skydekke. Vi gikk med truger på helt ned til stikrysset med DNT stien. Vi valgte å følge DNT stien helt ned til DNT hytta Beiarstua for å se hvordan den så ut og fulgte så veien derfra tilbake til parkeringsplassen. Akkurat i det vi hadde fått alt inn i bilen begynte det å pøsregne. Bjørn var med.