Bergen: Byfjellene høyeste punkt fra Nattlandsfjellet (23.04.2024)

Written by Runemb (Rune Blomberg) GSM

Start point Nordre Natlandsfjellet (231m)
Endpoint Samme (231m)
Ascents Byfjellenes høyeste punkt (674m) 23.04.2024 10:34
Hauggjelsvarden (673m) 23.04.2024 10:39
Visits of other PBEs Nordre Nattlandsfjellet p-plass (230m) 23.04.2024 13:08

Dette er nok ikke den vanligste veien til topps, men en fin rundtur.

Ved Stemmevatnet. Her har jeg tatt av fra en god og tydelig sti, og inn på en til tider noe utydelig variant. Stidelet er ikke skiltet og det lett å bomme her. Stien går litt rundt vannet før den tar av oppover. Jo brattere det er, jo lettere er det å følge stien.

Ved Ørneredet. Utsikt ned mot Stemmevatnet. Videre oppover er stien tydelig, et stykke. Når det flater ut blir det vanskeligere å følge stien. Jeg mistet den noen ganger, men fant den snart igjen.

Byfjellene høyeste punkt. Utsikt mot Ulriken. Litt trasking på snø etter Turnerhytten.

På vei ned Soleibakkene mot Gløvrevatnene.