Barmsheia (10.04.2024)

Ascents Barmsheia (174m) 10.04.2024 11:07
Visits of other PBEs Barmsheia parkering (57m) 10.04.2024 10:19
Toppen
Sparker egentlig veldig i grusen for å komme meg på topper nå. Sånn er det om våren, kan ikke komme seg fort nok på barmarkstur. I dag kjørte vi til Risør for å ta de to siste toppene der. Her på Barmen hadde vi vært før, men kjørte nå lengre inn og parkerte der bommen står. Veien opp hit til parkeringen er smal og svingete og nå er den full av hull også. Veien etter bommen derimot er bred og fin og med nydelig dekke. Flott sykkelvei til stistart. Vi hadde ikke sykler i dag og trasket inn veien i sterk vind.
Fant greit den gamle traktorslepa som flere har fulgt. Ikke mye igjen av den nå, vannhull og småbusker der vi gikk, men var lett å følge. Fant så et tråkk som vi fulgte litt her og der opp mot toppen. Etter regnværet var det sleipt og bløt mose der vi skulle opp siste biten opp på toppen og vi valgte derfor å klore oss ned på andre siden av der vi gikk opp. Glatt og sleipt der og men gikk fint.
På toppen blåste det så mye at vi bare tok bilder og snudde. Spiste nisten vår på berget der traktorslepa kom inn på grusveien. Samme grusvei ned til bilen igjen. Videre til Eikenes og siste Risørturen.
Hit men ikke lengre med bil