Brunfjell (11.08.2023)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Brunfjellet (646m) 11.08.2023 09:20
Toppen

Har sett på denne mange ganger når vi har kjørt forbi og i da skulle vi endelig prøve oss på den. Kjørte først til det stedet ved Drang der vi ofte overnatter. Badet og nøt solnedgangen her og overnattet og var klar for Brunfjellet morgenen etter. Jeg har kikket på mange muligheter, men vi endte med den safe, men noe lengre veien. Det er en "vei" som går fra hovedveien og rett mot gården, men der er ikke p-plass for bobil.
Vi parkerte på andre siden av veien i et kryss. Bommen inn mot gården var bare lagt ned, ikke låst, men vi kjørte ikke inn. Det var bra for der inne jobbet de på huset. En kan sykle inn forbi gården og sikkert også langt innover om en ikke er for redd for ujevnt underlag og stein. Jeg er glad jeg ikke valgte sykkel.
Gikk til veiens ende og fortsatte på en sti. Mye gress og lyng skjulte stien litt, men gikk fint langt opp. Den siste biten var det umulig å se sti og vi gikk sånn ca der den går på kartet. Men mest der det så best ut å gå.
Flott utsikt fra toppen. Så bla. Fururusteren og sørover. Vi satt her lenge og kosa oss i finværet. Så mot Dalsnipen og bestemte at om jeg orket, skulle vi ta den etterpå.

Utsikt mot Fururusteren
Utsikt mot Dalsnipen
Utsikt sør-østover
Mye sopp på veien. Mye steinsopp og denne flotte soppen også
Her overnatter vi ofte. Fin fricamping