Storrvassberget og Sæterberget i Dovre (16.08.2021)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Sæterberget (1,386m) 16.08.2021 15:48
Storvassberget (1,406m) 16.08.2021 16:07
Etter turen til Hornsjøhøe kjørte jeg litt lenger innover mot Haverdalen og parkerte på en p-plass noen hundre meter før steinbruddet. Herfra gikk det en sti rett opp mot Storrvassberget som jeg fulgte opp til toppen. Fin utsikt videre mot Sæterberget og ned til Storrvatnet.
På vei ned fra toppen kom jeg inn på den merkede stien mot Grimsdalshytta som jeg fulgte noen hundre meter. Tok så til høyre og fulgte vestryggen opp til Sæterberget. Mange varder på toppen, den høyeste er nok den første man kommer til mens det fineste utsiktspunktet er fra varden lengst øst.
På tilbaketuren tok jeg en noe mer sørlig linje ned fra Sæterberget og tidlig inn på veien istedenfor å følge den T-merkede stien over den sørlige delen på Storrvassberget og ned igjen.
Parkeringen før bommen ved skiferbruddet
Toppen av Storrvassberget er nådd:)
Utsikt ned mot Storrvassvannet fra toppen