Furunusteren (11.06.2020)

Ascents Furunusteren (761m) 11.06.2020 10:36
Visits of other PBEs Furunusteren parkering (353m) 11.06.2020 09:30
Toppvarden med bok
Etter en god natts søvn i bobilen på et nydelig sted, var vi klare for en tur før vi skulle hjem og i familieselskap til barnebarna i ettermiddag. Og det ble enda en flott tur, på en flott dag, i et flott terreng og med flott utsikt - alt er så flott!!! Vi kjørte til der bomveien mot Trolltjønn startet og parkerte på den store parkeringsplassen der. Gikk så opp grusveien og innover forbi et lite tjern til vi kunne skimte Trolltjønn mellom trærne.
Her starter stien

Her er det en parkeringslomme og der starter den blåmerka stien. Det er ikke noe skilt eller noe som viser at dette er stien, men det er et blåmerke på et tre. Stien går fint oppover mot toppen, og er bra merket med litt blått på noen trær og små steiner (varder). Fine utsiktspunkt underveis og på toppen er det kjempefin utsikt. Hadde tid til å nyte litt niste og feiret den 37 bryllupsdagen vår med litt ekstra god sjokolade på toppen.
Utsikt nord-vest
Utsikt tilbake mot parkeringen
Utsikt sørover
Utsikt sør-øst
Vi fikk lyst til å gå videre bortover her, til neste topp, men det får bli en annen gang. Ned samme vei og hjem for å feire Markus og Hermines bursdager med familiene.
Toppen
Utsikt over Trolltjønn på vei oppover stien